پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم ترین امر در جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پرورش فکری کودک و نوجوان مهم ترین مسئله در جامعه امروزی است گفت: این مهم اگر به صورت فراگیر تحقق یابد آینده جامعه بشری تضمین می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت الله سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه پرورش فکری کودک و نوجوان مهم ترین مسئله است که اگر به صورت فراگیر تحقق یابد آینده جامعه بشری تضمین می‌شود اظهار داشت: پرورش فکری کودک و نوجوان آن زمانی حاصل می‌شود که به عنوان یک انگیزه مطلوب از خانواده‌های هدفمند مرحله به مرحله شروع شود.

وی با بیان اینکه یکی از نشانی‌های مبدا یک جامعه پویا بهترین آزمون را می‌توان از اندیشه کودک و نوجوان آن جامعه داشت افزود: پدرها و مادرها و دیگران خود را مسئول برآوردن حوایج روزمره زندگی از جهت فیزیکی احساس می‌کنند توجه به بعد انسانی و پرورش روحی یا نیست یا در رده‌های بعدی قرار دارد و نمی‌شود همه انتظار را از یک سازمان داشت و تا جایی که اطلاع دارم خوب عمل می‌کنند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه زمینه‌ها باید از خانواده‌ها به صورت هدفمند به وجود آید و در سلسله مراتب با توجه به سنین کودک تا حوزه و دانشگاه کمک فکری شود بیان کرد: به نوعی فکر در زوایای مختلف اجتماعی، نظامی، فکری و اقتصادی باید باشد تا جامعه پویا از قبل خط و سیر آن مشخص باشد در غیر این صورت نا کجا آباد می‌شود.

عبادی با بیان اینکه در خانه کودکان به پدر و مادر بیشتر اتکا دارند، افزود: انسان موجودی نامنتها است و غالبا مسئولیت‌ها در تهیه کفش، کلاه و غیره است ئ تا جایی که اطلاع داریم در کانون انگیزه وجود دارد و تمام آرمان‌های انقلابی را در نظر دارند.

بیشتر بخوانید   168 پروژه مدرسه سازی خراسان جنوبی در حال اجراست

وی خطاب به مدیر کل و کارکنان کانون فکری پرورشی کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: فرصت فوق العاده به دست شما رسیده است که آن را ارزان نباید فروخت شما تا می‌توانید از خیر خوبی‌ها القا کنید ثواب آن هم برای شماست و باید به کارتان کیفیت دهید و بیش از شرایط عادی برای آن باید تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: جامعه بسیار مهم است اما از آن مهم تر کودک و نوجوان است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی نیز در این دیدار  اظهار داشت:  شورای عالی انقلاب فرهنگی روز درگذشت مهدی آذر یزدی را به عنوان  روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری کرد  و این روز ادبیات کودک و نوجوان فرصتی است تا کودکان را با ادبیات بیشتر آشنا کنیم.

طاهره حمیدی با بیان اینکه  انس کودک و نوجوان در حوزه کتاب و کتابخوانی و انس بیشتر با ادبیات یکی از برنامه‌ها و اهداف ما در کانون‌های فکری پرورشی کودکان و نوجوانان در استان است افزود: با آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان به طور حتم استحکام فرهنگی تربیتی بیشتری شکل می‌گیرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی گفت: در کانون پرورش فکری استان هم برنامه‌های متعدد پیش بینی شده است که برخی از  برنامه‌ها در حال اجرا است و شاخص ترین برنامه‌ها شامل برگزاری مسابقات، انجمن‌ها، محافل ادبی، اعزام کاروان پیک امید به شهرها و روستاها و برگزاری جلسات نقد کتاب با نظریه پردازان  است که با توجه به کرونا اکثر برنامه‌ها مجازی و در بستر سامانه بوده و برنامه‌های شاخص دیگر هم در یکی دوماه آینده داریم.

بیشتر بخوانید   تشکیل کانون کار آفرینان برتر؛ گامی برای توسعه کارآفرینی در خراسان جنوبی

حمیدی با بیان اینکه در مردادماه توسعه خدمات مراکز سیار کانون را با افتتاح کتابخانه سیار شهری بیرجند داریم  افزود: همچنین قرار است مهرواره نماز عاشورایی را برگزار کنیم تا نماز در بین کودکان نهادینه شود و برگزاری برنامه‌های متعدد تدوین زندگی نامه شهدای کانون نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: مهرواره ویژه اربعین حسینی هم از دیگر برنامه‌های ما است که درحال  حاضر برنامه‌های ما به صورت مجازی در دست انجام است و شهرستان‌هایی که ستاد کرونا منع ندارند به صورت محدود و حضوری است و ۸۲ کارگاه کانون به صورت مجازی کلاس‌ها را از ۱۶ تیرماه آغاز کرده است.

حمیدی افزود: فضای کانون برای تربیت فرزندان مناسب استو  فعالیت‌های کانون در توسعه آینده سازان و توسعه فکری نسل آینده بسیار مهم است و  تلاش می‌شود کودکان و نوجوانان با شخصیت‌های امام و رهبری بیشتر آشنا شوند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب و منویات رهبری چراغ راه ما در کانون است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم فرزندانی پرورش دهیم که ایمان به خدا و اسلام در ذهن آنها نهادینه شود و اطمینان داریم اگر بذر ایمان را را دل کودکان بکاریم شخصیت خوبی تحویل جامعه خواهیم داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها