با تعرفه گرمسیری نهبندان موافقت شد

مردم شهرستان نهبندان که از اسفندماه تا شهریورماه از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند سال‌هاست خواسته برقراری تعرفه گرمسیری بودند که بعد از سال‌ها بلاخره این خواسته به اجابت رسید.

به گزارش “پیام خاوران“، شهرستان نهبندان یکی از شهرستان‌های خراسان جنوبی است که از اسفندماه که می‌شود بنا به گرمای هوا وسایل سرمایشی خود را روشن می‌کنند.

کویر لوت در جنوب شرقی روستای دهسلم واقع شده است که جزو گرم ترین نقاط کره زمین است و گرما چنان در این روزها سایه افکنده است که قدرت تبخیر آب را دو چندان کرده است.

گرمای هوای شدید در نهبندان، دهسلم و دیگر نقاط این شهرستان از یک طرف، وزش گرد و خاک و طوفان از سویی دیگر  بر مشکلات ساکنان این شهرستان افزوده است.

با افزایش درجه دمای هوا، برخی از شهروندان شهرستان‌ نهبندان  گلایه‌هایی مبنی بر این‌که چرا تعرفه برق آنها عادی محاسبه می شود، دارند چرا که مردم معتقد هستند دهسلم نهبندان نقاط گرمسیر خراسان جنوبی است که مردم لوازم سرمایشی خود را از اواخر اسفند و تا اواخر شهریور روشن دارند و از سوی دیگر مردم از هیچ کدام از تعرفه گرمسیری برخوردار نیستند  و شاهد قبوض میلیونی برق هستند قبوضی که توان پرداخت آن را هم ندارند.

مردم بدون وسایل سرمایشی نمی‌توانند زندگی کنند اما تعرفه اینجا با شمال کشور یکی است و استان‌های مجاور شهر ما سال‌هاست که از این تعرفه استفاده می‌کنند، در برخی اوقات گرما همراه با گرد خاک و طوفان همراه است اما مردم محروم نهبندان باز هم محروم از تعرفه گرمسیری هستند.

مردم شهرستان نهبندان که سال‌هاست درخواست دارند تعرفه گرمسیری اعمال شود، حال نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه خبر از موافقت این تعرفه را داد.

مصطفی نخعی با اشاره به تماس خود با وزیر نیرو افزود: در طی تلفنی با و زیر نیرو مطلع شدیم که تعرفه گرمسیری شهرستان نهبندان در جلسه هیات دولت به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید   بیش از 3 میلیارد دینار ارز اربعین در خراسان جنوبی توزیع شد

وی ادامه داد: اهالی این منطقه علی رغم قرار داشتن در یک منطقه گرمسیر و وجود گردوخاک‌های مداوم مجبور هستند ۶ ماه از سال همانند تعرفه دیگر مناطق از وسایل سرمایشی استفاده کنند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس بیان کرد: همچنین پیرو پیگیری‌های روزهای گذشته از طریق مقامات انسانی و شهرستانی به منظور بررسی آخرین  وضعیت مرز ماهیرود با توجه به اتفاقات اخیر در کشور افغانستان موضوع را با تماس تلفنی با رئیس کل گمرک ایران پیگیری  کردیم.

وی با بیان اینکه در این تماس بربرنامه ریزی دقیق برای استمرار فعالیت‌ها تاکید شد، افزود: موضوع ارتقای ساختار اداری گمرک ماهیرود به اداره کل  پیرو مکاتبات و پیگیری‌های قبلی مجدد مورد تاکید قرار گرفت که قول مساعد داده شد و با تلاش‌های صورت گرفته استمرار پیگیری‌ها به زودی شاهد به ثمر نشستن تلاش‌ها خواهیم بود.

نماینده مرم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص استقرار دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود با توجه به پیگیری‌های یک ساله این موضع به نتیجه رسیده است که امید است به زودی شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها