۴۱۰ دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز غیر مجاز در خراسان جنوبی کشف شد

رییس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: مجموع دستگاه های کشف شده غیر مجاز استخراج رمز ارز از ابتدای طرح شناسایی و مبارزه با ماینرهای غیر مجاز در استان ۴۱۰ دستگاه بوده است.

به گزارش” پیام خاوران “؛ محمد هادی حسینی مجموع ظرفیت دستگاه های کشف شده غیر مجاز استخراج رمز ارز را ۹۲۰ کیلووات اعلام کرد و اظهارداشت: ظرفیت دستگاه های مذکور معادل مصرف برق ۱۵۰۰ خانوار است.

رییس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع برق استان  خراسان جنوبی همچنین از کشف ۵  دستگاه رمز ارز غیر مجاز در شهرستان قاین خبر داد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی صنعت برق در شرایط فعلی وجود دستگاه‌های استخراج رمز ارز است و متأسفانه تولیدکنندگان در بسیاری از موارد با استفاده از تعرفه‌های خانگی و صنعتی اقدام به تولید ارز دیجیتال می‌کنند اظهار داشت: در راستای اجرای طرح های شناسایی و کشف ماینرهای غیر مجاز در استان طی بازدیدهای کارشناسان و پرسنل این شرکت در هفته گذشته ۵ دستگاه رمز ارز غیر مجاز از یک واحد صنعتی که به حالت تعطیل درآمده بود کشف شد.

وی ادامه داد: مجموع تقریبی ظرفیت دستگاه های مکشوفه ۱۰ کیلووات می باشد که با همکاری نیروهای انتظامی در این شهرستان شناسایی  و متخلفان در این زمینه به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

حسینی تاکید کرد: استفاده غیرقانونی از برق برای رمز ارز های غیر مجازسبب ایجاد نوسان در شبکه برق شده و علاوه بر آسیب به لوازم برقی سایر مشترکان، ازعمده دلایل قطعی برق در روزهای اخیر بوده است.

وی با توجه به افزایش دمای هوا در هفته های پیش رو وکاهش ظرفیت تولید نیروگاه برق آبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی از مشترکان خواست ضمن رعایت الگوهای مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت های پیک بار، هرگونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیر مجاز را به شماره ۶- ۳۲۴۰۰۵۸۵ -۰۵۶ اطلاع و تا سقف بیست میلیون از پاداش نقدی بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید   بی آبی، خشکسالی، خالی شدن روستاها از سکنه

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها