رئیس بسیج سازندگی: «طرح جهادگران آسمانی» تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: طرح جهادگران آسمانی» تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

به گزارش “پیام خاوران”، سردار محمد زهرایی در مراسم جهادگران آسمانی که در آیسک برگزار شد اظهار داشت‌: انقلاب اسلامی امتداد خون شهدای کربلا است و چیزی که در کربلا رخ نداد و دشمنان نگذاشتند رقم بخورد، اما با خون پاک شهدا در انقلاب اسلامی رقم خورد و حکومت اسلامی و فقه سیاسی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار بود که برخی از  امامان معصوم حکومت اسلامی را تشکیل دادند و برای اولین بار حکومت اسلامی شیعی شکل گرفت، افزود:  فلسفه اینکه سیاست با دیانت یکی است، یعنی دیانت اسلام و شرع در همه شعون زندگی مردم، اعم از رفاه مردم جاری  است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: سیاست مردم اقتصاد، معیشت، محرومیت زدایی و نگاه فرهنگی با شرع و اسلام گره خورده است و نقطه رویارویی جبهه حق و باطل امروز همان نقطه اسلام با غرب است و تمدن غرب امروزه در حال فروپاشی است.

زهرایی با بیان اینکه بسی خیال واهی است که تصور کنیم دشمنان ما دشمنی خود را با ما کنار بگذارند چرا که آنها با تمدن سازی اسلامی ما مشکل دارند، افزود: اگر دچار خطای محاسبه نشویم و با بصیرت نگاه کنیم دشمنی آنها در این است که فشار حداکثری چه از طریق نظامی و چه غیر نظامی برما وارد کنند.

دشمن با جنگ اقتصادی می‌خواهد مردم را در فشار قرار دهد 

وی با بیان اینکه دشمن در هشت سال دفاع مقدس با جنگ نظامی همه فشارهای خود را تحمیل کرده است، حال با جنگ اقتصادی می‌خواهد مردم را در فشار قرار دهد ادامه داد: دشمن هیچگاه دست از دشمنی خود با ما بر نمی‌دارد و به نوعی ماهیت جنگ  دشمن با ما از این رو به نوعی مشخص است که دفاع مقدس ما با هشت سال دوران دفاع مقدس با دوران جنگ اقتصادی تفاوتی ندارد، تنها تاکتیک عزم فرق کرده است و حال آنکه آن جنگ نظامی بوده و در حال حاضر شاهد جنگ اقتصادی هستیم.

بیشتر بخوانید   مشکلات کشاورزان خراسان جنوبی انگشت شمار نیست/ گفتار درمانی مشکلی از کشاورزان را برطرف نمی‌کند

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در زمان جنگ نظامی افسر آموزش دیده نظامی ما باید در خط مقدم باشد و حال اینکه در جنگ اقتصادی، کارآفرین، تولید کننده و صادر کننده  ما در خط مقدم است اما ماهیت این است که جبهه استکبار همان است.

زهرایی با بیان اینکه انقلاب از خود پدیده‌هایی مانند بسیج که مولود انقلاب است برجای گذاشته است افزود: بسیج از جنس مردم، برای مردم و از آن مردم است و بسیج شامل افرادی دغدغه مند، پای کار، انقلابی و مومن است وبه عبارتی دیگر بسیج تشکیلاتی انقلابی است نه حزبی و مختص قشر خاصی هم نیست بلکه فقط از آن انقلاب است و رهبری معظم انقلاب بسیج را پاره تن مردم عنوان کردند.

وی با بیان اینکه ساختار سازمانی بسیج شامل نوکران برای شما مردم است اظهار داشت: بسیج این مولود انقلاب چه در جنگ دفاع مقدس و چه در جنگ اقتصادی تمام عیار حضور دارد و وقتی وارد عرصه بسیج می‌شویم در گام اول جهاد با نفس مطرح است یعنی باید از سیم خاردار نفس خود عبور کنیم و عوامل بازدارنده دیگر را کنار بگذاریم چرا که دشمن منتظر طمع است.

زهرایی با اشاره به جنگ با فقر و محرومیت زدایی افزود: ما دو جنگ دیگر با عنوان جنگ با فقر و محرومیت زدایی هم داریم ودر سیستم اداری ما کلماتی مانند نمی‌شود، نداریم و نه‌های مختلف که بیان می‌شود اینها مانع بر سر راه هستند و در جنگ با محرومیت هم باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم که با انتخابات ریاست جمهوری که در خردادماه برگزار شد مردم ایران نشان دادند که بارقه امید در دل‌ها زنده شده است، چرا که در گام دوم انقلاب دولتی مردمی انقلابی برسر کار می آید وهمراه با مردم است.

بیشتر بخوانید   خدمات‌رسانی ۹ هزار جهادگرخراسان‌جنوبی همزمان با هفته بسیج

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان‌اینکه بسیج  برای جنگ با فقر هم برنامه دارد گفت: در جنگ اقتصادی پیروز نمی‌شویم مگر اینکه همه امور به مردم برون سپاری شود و باید مانع‌ها را برداریم که رمز موفقیت در جنگ با فقر اقتصادی و اقتصاد مقاومتی وجود رهبرانی اجتماعی و از دل مردم است، آن گونه که امام خمینی و رهبری از دل مردم بودند.

باید قانونی مصوب شودتا جهادگران آسمانی شهید محسوب شوند

زهرایی با اشاره به  جهادگران آسمانی افزود  جهادگران آسمانی در جنگ اقتصادی جان خود را در اردوهای جهادی از دست دادند و یادشان همیشه در قلب ماست ماهم یکسال است همه تلاش‌های خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم قانونی را در مجلس تصویب کنیم که عزیزانی که به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند اگر در اردو دچار مشکل شوند در قالب جانباز و اگر جان خود را از دست دادند در قالب شهید از آنها یاد شود.

وی بیان کرد: البته این موضوع باید در گام نخست به عنوان یک قانون در مجلس تصویب شود که ما در نقاط و جلسات مختلفی مطرح کردیم و به عنوان یک طرح به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است کلیاتی برای آن وجود دارد و اگر در صحن علنی مجلس مطرح شود و نمایندگان به آن طرح رای دهند در این طرح اتفاق بزرگی در بحث اردوهای جهادی رقم می‌خورد و جهادگران که جان خود را در این راه از دست دهند مانند شهدای مدافع حرم و مدافع وطن لقب شهید داده می‌شود.

در این مراسم از خانواده جهادگر آسمانی محمد خراسانی تقدیر شد.

بیشتر بخوانید   توسعه وتکمیل نمایشگاه بین المللی خراسان جنوبی شتاب می گیرد

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها