ثبت نام دریافت واکسن کرونا برای افراد۵۰ سال به بالا درخراسان جنوبی آغاز می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند گفت: ثبت نام دریافت واکسن کرونا برای افراد ۵۰ سال به بالا در خراسان جنوبی از فردا ۲۶ تیر آغاز می‌شود.

به گزارش ” پیام خاوران ”  کامبیز مهدی زاده اظهار داشت: از از فردا شنبه ۲۶ تیر، گروه سنی ۵۰ سال به بالا در خراسان جنوبی می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: گروه سنی بالای ۵۰ سال می‌توانند از   فرداشنبه ۲۶ تیرماه، با مراجعه به سایت salamat.gov.ir برای دریافت نوبت تزریق واکسن اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند با اشاره به این که تنها راه دریافت نوبت برای تزریق واکسن این گروه سنی ثبت نام در سامانه مورد نظر است افزود: افراد از مراجعه حضوری به مراکز منتخب واکسیناسیون برای دریافت واکسن خودداری کنند.

مهدی زاده  با بیان اینکه آغاز واکسیناسیون این گروه سنی نیازمند تأمین واکسن است، افزود: از اول مرداد سهمیه واکسن این گروه سنی وارد استان می‌شود که واکسیناسیون این گروه هدف نیز همزمان با ورود سهمیه واکسن، آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند گفت: بعد از ثبت نام، محل و ساعت دریافت واکسن از طریق پیامک یا تماس تلفنی اطلاع رسانی می‌شود.

تزریق واکسن ایمنی صددرصددر خصوص ابتلای فرد به کرونا ایجاد نمی کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند هم گفت: یکی از تصورات نادرستی که در جامعه ایجاد شده این است که به دلیل شروع واکسیناسیون، فردی که واکسن زده  نیازی به استفاده از ماسک یا رعایت پروتکل های بهداشتی ندارد در صورتی که این اتفاق باعث گسترش بیماری خواهد شد.

محمد دهقانی فیروز آبادی تصریح کرد:  زمانی این صحبت درست است که ما حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد کل جامعه را واکسینه کرده باشیم و بتوان بعضی از محدودیت ها را برداشت یا کم کرد.

بیشتر بخوانید   ۲ واحد متخلف تولید مرغ گوشتی در خراسان جنوبی شناسایی شد

وی بیان کرد:  مطمئنا کسی که واکسن تزریق کرده هم میتواند به بیماری کرونا مبتلا شود ولی احتمال شدت بیماری کمتر می شود و همینطور می تواند به راحتی ناقل بیماری باشد و اگر این ویروس در مجاری تنفسی وجود داشته باشد به فرد دیگری آن را منتقل کند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها