فرمانده سپاه انصارالرضا(ع):۱۱۶واحدتولیدی خراسان جنوبی عارضه‌یابی شد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۱۱۶ کارگاه و واحد تولیدی فعال و نیمه فعال با مشارکت بسیج مهندسان صنعت و معدن استان به منظور کمک به افزایش اشتغال، عارضه‌یابی و ۱۶ مانع اصلی احصا شد.

به گزارش “ پیام خاوران “سردار “علی قاسمی” در دوازدهمین نشست ستاد توسعه خاوران اظهار داشت: برخی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی کشوری است و تعدادی نیز استانی بوده که باید در سال “تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی کمبود تسهیلات به نسبت نیاز سرمایه‌گذار و تاخیر در چرخه پشتیبانی و واگذاری را یکی از این موانع برشمرد و اظهار داشت: همچنین بدهی دولت به پیمانکاران و تولیدکنندگان، هزینه‌های بالای مالیات و تامین اجتماعی در بخش تولید، وجود قوانین مخل تولید و ساز و کار پیچیده اخذ مجوزهای قانونی از دیگر موانع است که به نظر می‌رسد در استان بیش از حد به انجام قوانین موظف هستیم در حالی که در برخی استان‌ها تیم تسهیل‌کننده دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: وجود فساد اداری در بخش توزیع موارد اولیه، نبود زیرساخت‌های حمل و نقل مناسب ریلی، بالا بودن هزینه‌های جاری تولید، بالا بودن هزینه‌های تعمیر و به‌روزرسانی تجهیزات معدنی، تحریم‌های بانکی، نبود نشان تجاری معتبر در استان و نبود رقابت در بازار و بازار مصرف برای برخی سنگ‌های معدنی از جمله موانع احصا شده در استان است.

وی درباره مانع تاخیر در پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران و تولیدکنندگان اظهار داشت: همه هم و غم استاندار و مسوولان مربوطه رفع این مشکل بوده است ولی همچنان ادامه دارد.

سردار قاسمی عنوان کرد: تامین و تخصیص تسهیلات بانکی، میانبر و کوتاه کردن مسیر واگذاری تسهیلات، تهیه بانک اطلاعات مدیریتی برای کاهش مالیات، بازنگری و اصلاح ساختار تولید با دستگاه‌های مربوطه و ایجاد پنل واحد سرمایه‌گذاری در استان از جمله پیشنهادات برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی است.

بیشتر بخوانید   پدر شهید غلامعلی لاخی آسمانی شد

وی گفت: همچنین ایجاد سیستم‌های نظارتی برای پیشگیری از فساد دستگاه‌های دولتی، فرهنگ‌سازی گسترده برای استفاده از تولیدات داخلی استان، اشاعه فرهنگ برندسازی محصولات تولیدی استان، تعامل با آستان قدس رضوی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت از دیگر پیشنهادات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ما تنها صادرکننده مجوز هستیم و تامین زیرساخت‌های مربوط به واحدهای تولیدی در حیطه اختیارات ما نیست در صورتی که مدارک و مستندات فراهم باشد جواز صنعتی کمتر از یک روز صادر می‌شود.

عباس جرجانی افزود: سال ۹۹ برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان ۳۹ فقره کمیته کارشناسی با ۱۷۰ مصوبه برگزار و مصوبات به طور کامل اجرا شد همچنین کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید ۶۳ فقره با ۳۴۶ مصوبه برگزار شد که ۹۲ درصد مصوبات اجرا شده است.

وی بیان کرد: میزان تسهیلات رونق تولید از سال ۹۵ تا ۹۸ معادل ۱۰ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال بوده که به صورت مستقیم و غیرمستقیم به فعالان واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همچنین سال گذشته از محل تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸، هشت هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال در استان پرداخت شد که ۱۴۴ میلیارد تومان در حوزه تبصره ۱۸ در استان جذب شده و در این زمینه جزو سه استان برتر کشور معرفی شدیم.

وی نبود مدیریت صحیح در برخی واحدی‌های تولیدی را مشکل عمده واحدهای تعطیل یا نیمه تعطیل عنوان کرد و افزود: کلاس‌های آموزشی زیادی درخصوص بیمه و مالیات برای فعالان بخش صنعتی برگزار شد اما هنوز با مشکل مواجه هستیم و واحدها نتوانستند به شرکت تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید   دفتر قرارگاه خاتم در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

جرجانی اظهار داشت: در ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌ها که معافیت مالیاتی ذکر شده، اسمی از افراد حقیقی برده نشده است بنابراین معافیت مالیاتی فقط به واحدهایی تعلق می‌گیرد که شرکت حقوقی باشند.

وی گفت: تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با توجه به هماهنگی انجام شده و گزارش امور مالیاتی دارای معافیت مالیاتی با نرخ صفر مالیاتی هستند و مشکل این است که دفاتر باید دقیق و به‌روز باشند ولی رد دفاتر از سال ۹۵ به بعد حذف شده است.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۵۳۷ واحد دارای پروانه و ۷۰۰ جواز تاسیس در این استان وجود دارد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها