کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی به پویش “نه به پلاستیک” پیوستند

به مناسبت ۲۱ تیر ماه روز بدون پلاستیک و با توزیع کیسه های پارچه ای، کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی به پویش نه به پلاستیک پیوستند.

به گزارش “پیام خاوران“، سید محمود هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه ایفای بخشی از مسئولیت های اجتماعی و به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک، با توزیع کیسه های پارچه ای توسط واحد HSE، کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی به پویش نه به پلاستیک پیوستند.

وی افزود: صنعت پلاستیک در زیرمجموعه صنعت پتروشیمی به عنوان صنعتی با مصرف بالای آب قرار می گیرد و از مراحل نخست استخراج نفت و گاز به عنوان خوراک اصلی صنعت پتروشیمی تا تولید پلاستیک های مورد استفاده عموم، سیکل بزرگ مصرف آب را طی می کند.

وی گفت: مضاف بر تمام آسیب‌های مدیریت ناصحیح پسماند به ویژه پسماندهای پلاستیکی ، با توجه به شرایط کنونی کشور در حوزه آب و تشدید شرایط خشکسالی ، کاهش مصرف کیسه‌ها و تولیدات پلاستیکی، نقش موثری در مدیریت مصرف آب در کشور را ایفا خواهد کرد.

هاشمی در ادامه به اقدامات واحد HSE  شرکت گاز خراسان جنوبی در زمینه حفظ و صیانت از محیط زیست اشاره کرد و افزود: اخذ گواهینامه سیستم مدیریت انرژی و سیستم مدیریت زیست محیطی، استقرار سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، کاشت۱۰۰  اصله نهال در ایستگاه TBS باغستان، استفاده از انرژی های تجدید پذیر و ساخت سایت مدیریت پسماند از مهمترین اقدامات انجام شده توسط واحد HSE طی سال ۱۳۹۹ است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با پیوستن شرکت گاز خراسان جنوبی به استان های سبز، گام بزرگ دیگری در کاهش آلاینده های زیست محیطی برداشته شده است خاطر نشان کرد: طی چند ماه آینده،  تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید   پروژه های ملی و اولويت‌دار شهرستانها و استان به صورت ويژه در دستور كار قرار گيرند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها