تحویل۱۲دستگاه سامانه خورشیدی به عشایر بخش دستگردان ودیهوک طبس

۱۲دستگاه سامانه خورشیدی برق به عشایر بخش دستگردان و دیهوک شهرستان طبس تحویل داده شد.

به گزارش ” پیام خاوران” در مراسمی با حضور حجت الاسلام نصیرایی نماینده شهرستانهای فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ودادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  استان به صورت نمادین تعداد ۷دستگاه سامانه خورشیدی به عشایر دهستان کوه یخاب در بخش دستگردان طبس و تعداد ۵دستگاه به عشایر بخش دیهوک تحویل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه در خراسان جنوبی در فاز نخست تعداد ۱۲۰۰دستگاه سامانه خورشیدی توزیع می شود که قیمت هر سامانه ۹میلیون و ۸۱۰هزار تومان است گفت: این سامانه ها با اعتبار ۱۱میلیارد ۷۷۲میلیون تومان تحویل عشایر خواهد شد.

مهدی دادگر افزود:۹٠درصد مجموع مبلغ هزینه خرید سامانه‌های مذکور به ارزش ۱۰میلیارد و ۵۹۴میلیون ۸۰۰هزار تومان توسط شرکت برق و از محل منابع حاصل از عوارض برق در قانون بودجه تامین و پرداخت شده  و ۱٠درصد سهم عشایر به ارزش یک میلیارد و ۱۷۷میلیون و ۲٠٠هزار تومان آورده نقدی خانوارهای عشایری اخذ شده و در وجه سازنده پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه از این تعداد سامانه که در فاز نخست تحویل می شود بیش از نیمی از تعداد برابر لیست تنظیمی اداره کل عشایر استان مربوط به شهرستانهای طبس، فردوس، بشرویه و سرایان است گفت: این سامانه ها پس از هماهنگی با شرکت توزیع نیروی برق و ادارات عشایری شهرستانها تحویل خانوارهای خواهد شد.

دادگر اظهار امیدواری کرد در فاز دوم هم از ظرفیتهای قانون بودجه سال۱۴۰۰ بتوانیم تعداد دیگری سامانه خورشیدی قابل حمل تهیه و در اختیار خانوارهای عشایری قرار دهیم.

بیشتر بخوانید   حجت‌الاسلام فرحزاد:خانواده‌ها زندگی حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهند

وی افزود: از این تعداد دستگاه سامانه  خورشیدی ۲۰درصد سهم طبس در نظر گرفته شده که تعداد ۲۳۱دستگاه به مبلغ کل ۲میلیارد و ۳۱۰میلیون تومان به عشایر بخش دستگردان و دیهوک تحویل شد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها