روستائیان خراسان‌جنوبی نیازمند یارانه ویژه هستند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برخی اختلاف نظرهای قانونی باعث مشکلاتی برای مردم شده است گفت: از متولیان می‌خواهم امور را به نفع مردم پیش ببرند.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام مجید نصیرایی در جمع خبرنگاران به تاریخ کهن اسلامی اشاره و اظهار کرد: عاشورا نتیجه بی توجهی به غدیر بود و هرجا توجه به حرف ولایت شده است، موثر بوده‌ایم و مردم هم طعم شیرین آن را در زندگی آرام خود چشیدند.

وی تاکید کرد: روحانیت باید صدای بلند و مستند مردم و پشت و پناه جامعه باشند و همواره پرچمدار مطالبه‌گری شوند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: غدیر در واقع هم موضوع آینده است که مهدویت است و هم مساله امروز ماست و اگر قرار است مردم از گرفتاری‌ها نجات پیدا کنند باید حول محور امام باشیم و به ولایت تکیه کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی از قطعیت مجوز راه‌آهن و اتصال فردوس، بشرویه و سرایان خبر داد و گفت: طرح راه‌آهن مذکور روی کاغذ و قانونی ثبت و ابلاغ شده و اعتبار مطالعاتی گرفته است.

اخذ ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل درمانگاه بیمارستان امام علی (ع) سرایان 

نصیرایی از تحقق برخی مطالبات در سرایان گفت و افزود: مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل درمانگاه بیمارستان امام علی (ع) سرایان از مجمع خیرین سلامت کشور اخذ شده است و چندماه است در اختیار مسئولان بهداشت و درمان شهرستان است

نماینده فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گزارشی از پیگیری مشکلات روستاها ارائه کرد و از اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه احداث سالن چند منظوره کریمو خبر داد.

وی افزود: برخی اختلاف نظرهای قانونی باعث مشکلاتی برای مردم شده است که از متولیان می‌خواهم امور را به نفع مردم پیش ببرند و طوری عمل کنند نگرانی‌ها کاهش پیدا کند و مسیر را برای روستائیان سختکوش و مولد هموار کنند.

بیشتر بخوانید   خروج از بحران کرونا در خراسان جنوبی/ وضعیت شکننده است

نصیرایی گفت: اگر منصفانه نگاه کنیم، دولت باید یک یارانه قوی به روستائیان استان خراسان جنوبی بپردازد که با صبوری مشکلات را تحمل می‌کنند.

گلایه نماینده مردم طبس در مجلس از عدم توجه دولت به صنایع

نصیرایی همچنین در دیدار با منتخبین مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر باغستان در فردوس از خدمات اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و قدردانی کرد و درباره موضوعات مختلف با منتخبین مردم در شورای ششم، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی بیان کرد: گردشگری و راهکارهای نوین جذب توریست، سهولت در استفاده از آب آشامیدنی، کشاورزی و حفظ باغات، توسعه شهری متناسب با باغشهر باغستان از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست صمیمی بود.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی همچنین امروز وارد بخش اسلامیه شد و ضمن دیدار میدانی با مسئولان از برخی طرح‌ها و صنایع معطل مانده و موضوعات مورد مطالبه مردمی در این بخش بازدید کرد و به بررسی مشکلات پرداخت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم ضمن گلایه از عدم توجه دولت به صنایع و به تعطیلی کشاندن آنها گفت: با حرکت جهادی و اقدام و تفکر انقلابی باید تمام توان مجموعه مدیران استان خراسان جنوبی و شهرستان فردوس و بخش اسلامیه بکار گرفته شود تا این وضعیت نابسامان بهبود یاید.

نصیرایی افزود: منتخبین مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر در هر چهار شهرستان غرب استان خراسان جنوبی تلاش کنند تا با ارکان به ویژه ائمه محترم جمعه در هر شهر همدل و همزبان شوند تا نتیجه مطلوب و تغییر به نفع مردم دست یافتنی شود در غیر اینصورت دود اختلافات و جناح بندی‌های سیاسی و مرزی بندی‌های جغرافیایی به چشم مردم نجیب می‌رود و همه ما بابت هر مشکل ملت، مسئول و مدیون هستیم.

بیشتر بخوانید   20 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازار در بیرجند توزیع می شود

در این بازدیدها متولیان هر کدام از صنایع و مجموعه‌های مختلف به بیان مشکلات و مطالبات خود پرداختند و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره برخی از آنها با مدیران کل استانی رایزنی و برای بعضی دیگر از طریق پایتخت کشور پیگیری‌های را انجام داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها