۱۵۰ عنوان برنامه دهه ولایت در خراسان‌جنوبی اجرا می شود

دبیربنیاد بین المللی غدیر در خراسان‌جنوبی از اجرای ۱۵۰ برنامه محوری خبر داد و گفت: ۴ پویش «مولود مبارک»، «من خادم غدیرم»، «خانواده غدیریه» و طرح «روشنایی» در دهه امامت و ولایت اجرا می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد حاجی‌زاده  در نشست خبری ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: براساس مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور از سال ۱۴۰۱ روز «آغاز دهه امامت و ولایت» در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اهداف تشکیل بنیاد بین‌المللی غدیر در ایران و ۹۰ کشور دنیا، افزود: رویکردهای این بنیاد در راستای ترویج گفتمان نهج‌البلاغه و آموزه‌های علوی، احیای خطبه غدیریه، فرهنگ‌سازی و محتوا‌محوری در تبین واقعه غدیر، تقویت وحدت اسلامی و پرهیز از هرگونه اقدامات تفرفه برانگیز در جامعه است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۱۵۰ برنامه محوری در دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود، افزود: به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و تحت‌ تأثیر قرار گرفتن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بنیاد در این راستا برنامه‌‌محوری «اجتماع غدیریون» در حسینیه جماران با پخش مستقیم با حضور نماینده ولی‌فقیه، مقامات ارشد استانی، خانواده شهدا، ایثارگران و امت حزب‌الله  برگزار می‌شود.

حاجی‌زاده با اشاره به اجرای ۷۰ برنامه غدیریه در کشورهای خارجی‌، یادآور شد: این فعالیت‌ها در راستای شناسایی و ایجاد ارتباط با مراکز علمی برجسته جهان اسلام، تبیین فلسفه غدیر، ایجاد وحدت بین فرق اسلامی، ترویج و تبلیغ فضایل امام علی (ع) در کشورهایی همچون آلمان، ترکیه، هند، سوریه، عراق، پاکستان، لبنان، نیجریه، افغانستان، زیمباوه، آمریکا و غیره صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد و ستاد مردمی غدیر تلاش دارد واقعه غدیر مانند عاشورا فرهنگ‌سازی و با شکوه برگزار شود، گفت: برنامه‌های دهه امامت و ولایت با محوریت مساجد در راستای توسعه سفره‌های «اطعام علوی، احسان علوی» مبتنی بر استمرار کمک‌های مؤمنانه با شعار هیچ یتیمی بی‌پدر نمی‌ماند، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید   برندگان استانی جذب سرمایه

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تجدید میثاق و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران سادات، اجتماع علما و اندیشمندان شیعه و اهل سنت، ترویج سنت عیدی دادن در روز غدیر، قرائت زیارت کبیره و امین‌الله، تجلیل از سادات حاضر در مراسم نماز جمعه با نماد سبز علوی و برپایی ایستگاه‌ ماشین‌نویسی، نصب پرچم و تزئینات منازل،  تجلیل از سادات در نمازهای جمعه و جماعات در شب و روز عید غدیر در سطح شهر از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان است.

حاجی‌زاده افزود: پویش علوی به منظور مشارکت حداکثری در معرفی عید بزرگ مباهله و طرح جایگزینی مجالس حقیقی برای اجرای جشن‌های خانوادگی با دریافت کمک‌های مردمی از طریق شماره کارت بانک تجارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۶۵۸۲۹۹۹ صورت می‌گیرد.

معاونت امور بانوان بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان‌جنوبی نیز اظهار داشت: اهداف و برنامه‌های این حوزه در راستای فرهنگ‌سازی و جذب مشارکت مردمی با تمرکز بر نسل جوان و به‌ویژه بانوان در دهه امامت و ولایت است.

فاطمه خورشیدی با بیان اینکه بانوان می‌توانند راویان واقعه تاریخی غدیر باشند،  افزود: ۴ پویش «مولود مبارک»، «من خادم غدیرم»، «خانواده غدیریه» و طرح «روشنایی» در دهه امامت و ولایت اجرا می‌شود.

معاونت امور بانوان بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان‌جنوبی از اجرای بالغ بر ۵۰  برنامه ویژه بانوان خبر داد و تصریح کرد: جشنواره فرهنگی و اجتماعی سایه‌سار ولایت در بستر فضای مجازی، جلسات مشاوره‌ای گروهی با شرکت ۱۰ مشاور خانواده، مسابقه تزئینات داخلی منزل، پخت کیک غدیریه و نهار خانوادگی در روز و شب عید غدیر برگزار می‌شود.

خورشیدی با اشاره به مسابقه محتوامحوری در پرتو ولایت علوی ویژه خانواده‌ها و اهدای ۱۱۰ کارت هدیه، خاطرنشان کرد: شناسایی کودکان ۴ تا ۱۰ سال محلات توسط مساجد با اهدای هدایای کودکانه و نشر پوسترهای آراسته به کلام مولا علی(ع) و خطبه‌های غدیریه و مسابقه «فریاد کوه» با تولید محتوای رسانه‌ای به‌صورت گروهی و انفرادی در این ایام اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید   برف و باران در راه خراسان جنوبی/ سرما و یخبندان ادامه دارد

منبع: فارس

انتهای‌ پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها