۱۲۴ مرکز تزریق واکسن کرونا در خراسان جنوبی فعال است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۲۴مرکز تزریق واکسن در استان فعال است که ۶ مرکز تجمیعی شامل سه مرکز در بیرجند و سه مرکز در شهرستان‌ها است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد دهقانی فیروزآبادی در حاشیه بازدید از سومین مرکز تجمیعی واکسن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون بیرجند در سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واقع در خیابان معلم برای واکسیناسیون دانشجویان، کارکنان دانشگاه و کارکنان اداراتی که بر اساس سند ملی مجوز واکسیناسیون دارند راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز واکسیناسیون افرادبالای ۵۰ سال هم پذیرفته می شود، گفت: سومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون بیرجند ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ تا هزار نفر  را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه طی دو تا سه روز آینده ۱۵ هزار دوز واکسن کرونا شامل واکسن سینوفارم و آسترازنکا به استان وارد می‌شود، افزود: در این محموله واکسن ایرانی نخواهیم داشت.

دهقانی ادامه داد: محموله جدید برای گروه هدف شامل دوز دوم افرادی که قبلا دوز اول واکسن آسترازنکا را دریافت کردند و در واکسن سینوفارم هم برای افراد جدید و افرادی که نوبت دوز دوم آنها فرارسیده تزریق خواهد شد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی سومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا دربیرجند روند واکسیناسیون شتاب می‌گیرد به شرط اینکه افراد ۴۸سال به بالا در سامانه سلامت ثبت نام و از این ظرفیت استفاده کنند.

وی تاکید کرد: درخواستمان از مردم عزیز این است که افراد بالای ۴۸ سال هر چه سریع تر در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا بلافاصله نوبت دهی به آنها انجام و بتوانند در اسرع وقت واکسن را دریافت کنند و مصونیت سریع تری برای جمعیت بیشتری از مردم استان فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۴ مرکز تزریق واکسن در استان فعال است که ۶ مرکز تجمیعی شامل سه مرکز در بیرجند و سه مرکز در شهرستان‌ها است، افزود: مرکز جدید واکسیناسیون در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سالن ورزشی دانشگاه آغاز به کار کرده و ظرفیت واکسیناسیون در استان را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید   خودنمایی شیرینی پشت ویترین گرانی

وی در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان و دانشجویان نیز گفت: برای واکسیناسیون فرهنگیان جلسات متعددی گرفته شده و منتظر صدور مجوز از سوی وزرات بهداشت هستیم و دانشجویان علوم پزشکی و بیمارستان‌ها در استان واکسن دریافت کردند و واکسیناسیون سایر دانشجویان را نیرپس از ابلاغ وزارت بهداشت شروع خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنمین از اتمام پروژه بخش آی سی یو و اورژانس بیمارستان شهید آتشدست شهرستان نهبندان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: خوشبختانه بخش آی سی یو و اورژانس بیمارستان شهید آتشدست شهرستان نهبندان روزهای پایانی کارش است و به زودی عملیات ساختمانی آن به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: روز شنبه دوم مرداد ماه بخش مهمی از تجهیزات مورد نیاز اورژانس و آی سی یو بیمارستان نهبندان از وزارت بهداشت تحویل گرفته شد و در حال حمل به شهرستان نهبندان است.

دهقانی خاطرنشان کرد: امید است به زودی شاهد افتتاح و راه اندازی بخش اورژانس و آی سی یو بیمارستان نهبندان باشیم که باعث افزایش ظرفیت قابل توجه میزان پذیرش بیماران در این بیمارستان خواهد شد و خدمات مطلوب و خوبی را در فضای خیلی خوبی به مردم عزیز شهرستان نهبندان ارائه خواهیم داد.

وی یادآور شد: این پروژه از اواسط اسفند ۹۹ شروع شده و اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان جهت ساخت  آن هزینه شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها