نمازجمعه در ۲۶ نقطه از استان خراسان جنوبی برپا می شود

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان جنوبی گفت: درحال حاضر پایگاه نماز جمعه در ۲۶ نقطه در ۱۱ شهرستان با ۲۴ امام جمعه در استان فعال است که بنا است امامان جمعه ای برای زیرکوه و زهان تعیین شود.

به گزارش “پیام خاوران“، سنگر نماز جمعه یکی از سنگرهایی است که در طول تاریخ دشمنان همواره از آن سنگر ترس و واهمه داشته اند و بارها دست به فتنه‌های مختلفی زدند اما به شکر خدا این فتنه‌ها خنثی شد.

دشمن در هرکجا که اتحاد، همبستگی و روشنگری مردم را به ویژه در ایران ببیند برنمی‌تابد و همه تلاشش را بر این می‌کند تا آن اتحاد و همبستگی را از بین ببرد.

در استان خراسان جنوبی که استانی با مردمان ولایت مدار مومن و خداجو است در حال حاضر ۲۶ پایگاه نماز جمعه با حضور ۲۴ امام جمعه برپا است.

حجت الاسلام حامد شاهبیکی، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی در نشست با اصحاب رسانه استان  با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۶ پایگاه نماز جمعه در استان فعال است اظهار داشت: در شهر زیرکوه  وزهان در حال حاضر توسط ائمه جمعه موقت اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه  دشمن از صفوف نماز جمعه‌های ایران بسیار هراس دارد و فتنه‌های مختلفی تاکنون در این پایگاه‌ها خنثی شده است، افزود: نهاد امامت جمعه رسانه ای برای اسلام و انقلاب بوده که در زمان جنگ نرم در نقطه مقابل تهاجم دشمنان ایستاده است که این سنگر باید همچنان حفظ شود.

وی ادامه داد: ۵ مردادماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور است و نماز جمعه یکی از نهادهای پر برکت نظام اسلامی و تریبون و رسانه ای برای اسلام، ولایت و انقلاب است و به عبارتی دیگر نماز جمعه یک سنگر مستحکم در برابر تهاجم همه جانبه دشمنان است.

بیشتر بخوانید   4 کارگاه مهارت آموزی در مرکز فنی و حرفه ای بیرجند افتتاح شد

شاهبیکی امام جمعه را به عنوان مدیر فرهنگی هر شهرستان که در راستای برنامه اعتلا با کمک هیات اندیشه ورز معضلات اصلی جامعه را باید برآورد کند دانست و تاکید کرد: امام جمعه باید در این راستا برنامه ریزی فرهنگی داشته باشد  و شعار همیشه مردمی همیشه انقلابی باید در دستور کار امامان جمعه باشد.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی نماز جمعه را ثمره خون شهدا دانست و اظهار داشت: ستادهای نماز جمعه یک شبکه عظیمی است که امام جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگی باید بازیابی و تحول در شورای فرهنگی عمومی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی باید جایگاه خود را پیدا کند و مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرا داشته باشد وامام جمعه باید با کمک هیات اندیشه ورز، معضلات و مسائل اصلی جامعه را رصد و امکانات در اختیار خود را برای رفع این مشکلات جهت دهی کنند.

شاهبیکی با بیان اینکه بیشتر مراکز استان‌ها براساس مصوبات بومی نماز جمعه را برگزار می‌کنند اما در مرکز استان از ابتدای سال تنها یک نماز جمعه برگزار کردیم گفت: آنچه به عنوان پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده است در مرکز استان قابلیت اجرایی ندارد زیرا نمی‌شود به مردم برای شرکت در نماز جمعه بلیت حضور داد یا از ورودشان جلوگیری کرد اما در بیشتر مراکز استان‌ها براساس مصوبات بومی نماز جمعه را برگزار می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها