کمبود شدید معلم در سال تحصیلی جدید

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با نائل آمدن یک هزار معلم استان به افتخارپیشکسوتی، آموزش و پرورش استان در آستانه سال جدیدتحصیلی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است.

به گزارش “پیام خاوران“، سکینه طیبی، در حاشیه معاون سی وپنجمین اجلاس روسای آموزش وپرورش کشور در سالن ایثارگران بیرجند اظهار کرد: بیشترین دغدغه آموزش و پرورش استان، نیروی انسانی است.

وی، تحول در نیروی انسانی را ضروری دانست و افزود: در واقع زمانی می توان از «تحول» سخن گفت که تغییر و تحولی در نیروی انسانی صورت گرفته باشد،

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی،  استراتژی آموزش و پرورش در پیگیری سند تحول را «تمرکز بر نیروی انسانی و معلم» دانست و تصریح کرد: هرچند که قرار بود همه نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش از مسیر «دانشگاه فرهنگیان» و «دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی»تأمین شوند تا نیروی با کیفیت به نظام تعلیم و تربیت وارد شود؛ اما عملاً این موضوع محقق نشده است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به جبران نیاز استان؛ با مدیریت منابع انسانی از طریق جذب سهمیه های استخدامی ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، تخصیص ساعت حق التدریس شاغلین و بازنشستگان، نیروهای حق التدریس و خرید خدمات و  تعدیل شاخص های نسبت دانش آموز به معلم رفع می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از جذب ۶۹۴ نفر درآزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان نسبت به سال گذشته ۵۹ درصد و در آزمون استخدام پیمانی ماده ۲۸ قریب به ۲۵ درصد رشد دارد.

وی از پرداخت مطالبات باقی مانده سال ۹۹ به ویژه پاداش ومرخصی بازنشستگان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در راستای افزایش درآمد های اختصاصی، اعتبارات لازم برای تجاری سازی و درآمدزایی در شهرستانها  تامین شد که ساخت ساختمان تجاری در سربیشه و دستگردان و همچنین کاشت بیش از هزارنهال عناب در شهرستان خوسف و احداث ساختمان تجاری در جنب آموزش وپرورش بیرجند ازجمله  نمونه های موفق این طرح است.

بیشتر بخوانید   نیاز ۲۷ میلیارد ریالی موکب‌های خراسان جنوبی در شهر کاظمین برای ایجاد زیرساخت‌ها

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که به زودی مرکز رفاهی شماره ی ۲ فرهنگیان نیز آماده خدمت رسانی  می شود، ابراز داشت: توزیع سرانه بهداشتی در سطح مدارس استان درراستای  ارتقا ی سطح بهداشت مدارس تعمیر وتجهیز سرویس های بهداشتی و خرید مواد ضد عفونی کننده  صورت گرفته است و مدارس آمادگی لازم برای حضور دانش آموزان وفرهنگیان عزیز رادارند که به زودی سرانه آموزشی نیز توزیع خواهدشد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها