۷۷ میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۷۷ میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا اشرفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمایت مالی در بخش حمل و نقل ۶ میلیون و در دیگر بخش‌ها بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: ۶ هزار و ۶۲۲ فقره پرونده با مبلغ ۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سامانه ثبت شده است.

به گفتۀ اشرفی از تعداد پرونده های ثبت شده  تاکنون به ۵ هزار و ۸۶۴ فقره پرونده، ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده شده که باعث تثبیت حدود ۸ هزار شغل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: پرداخت تسهیلات با سود ۱۲ درصد تا پایان آبان ماه ادامه دارد و بازپرداخت دریافت کنندگان تسهیلات تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در زمینه مشکل آرد در برخی شهرستان ها گفت: براساس اطلاعات شرکت غله در ۴ ماهه امسال افزایش قابل توجهی نسبت به پارسال در توزیع آرد وجود داشته البته اکنون  مشکلی وجود ندارد.

جرجانی تصریح کرد: آرد براساس جمعیت توزیع می‌شود و مشکل ما نیاز‌های غیرمتعارفی است که وجود دارد و در ۴ شهرستان مرزی حتی مازاد توزیع شده است.

وی بیان کرد: با این وجود برخی آرد خریداری شده را به نان خشک تبدیل می‌کنند که مشکل کشوری است و با قیمت بالاتری برای خوراک دام عرضه می‌کنند، همچنین سهمیه ۴ نانوایی به دلیل اخطار کاهش داشته است.

به گفتۀ  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برخی انبار‌ها نیز با همکاری نیروی انتظامی شناسایی شده است که ذخیره داشته اند و ضبط و ثبت شده اند که این عوامل خود باعث کمبود آرد شده است.

بیشتر بخوانید   چه پروژه‌های در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی افتتاح خواهد شد

این مقام مسئول اعلام کرد: هیچ گونه مشکلی در تأمین کالا‌های اساسی نداریم و مردم نباید نگران این موارد باشند.

جرجانی در پاسخ به مشکل حقوق دولتی معادن در استان هم بیان کرد: مشکل کشوری است و در استان‌های محرومی مانند خراسان جنوبی باید تغییراتی داده شود و از طریق مجلس موضوع را باید پیگیری کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها