کارآموزان فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیمه می شوند

در پی تفاهمنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان خراسان جنوبی با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند.

به گزارش “پیام خاوران“، بمناسبت هفته ملی مهارت تفاهمنامه مشترک همکاری فی‌مابین مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان با هدف توسعه، تعمیم و گسترش پوشش بیمه اجتماعی در بین کارآموزان فنی و حرفه‌ای و ترویج و توسعه آموزشهای فنی و حرفه‌ای و مهارتی در بیمه جامعه مشمول بیمه بخصوص روستاییان و عشایر منعقد شد.

در این تفاهنامه که با حضور علیرضا اسدی مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مجید پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری خراسان جنوبی و محمدعلی عرب مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی انجام شد طرفین درخصوص راهکارههای مختلف خدمت به جامعه هدف گفتگو کردند.

علیرضا اسدی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تاکنون در بحث مهارت آموزی بسیار خوب عمل کرده است گفت: تنها پشتوانه و دوام اشتغال می‌تواند موضوع بیمه اجتماعی کارآموزان در تمام دوره‌های آموزشی و پس از آن باشد.

وی با بیان اینکه بیمه اجتماعی یکی از مباحث مورد نظر است که در گذشته مغفول مانده و نیاز به گسترش دارد، افزود: ظریفت مشاغل خانگی و صنایع دستی استان که جمعیت مشمول استان محسوب می‌شوند، فرصت مناسبی است تا افراد فاقد بیمه اجتماعی آینده خویش را تضمین کنند.

محمدعلی عرب نیز گفت: مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان ترویج و تقویت فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی را یکی از محورهای اصلی برنامه های خود قرارداده است.

وی افزود: آموزش بر مبنای نیاز سنجی و تقاضا محوری یکی از مهمترین سیاست‌های سازمان است و برای تثبیت اشتغال و رفاه کارآموزان باید در مبحث بیمه وارد شده و عزیزان را سمت اشتغال پایدار و بیمه های اجتماعی سوق دهیم، بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر با توجه به خدماتی که ارائه می دهد بیمه مناسبی برای کارآموزان و دانشجویان خواهد بود.

بیشتر بخوانید   آیت الله هاشمی شاهرودی نقش ارزنده ای در اعتلای نظام ایفاکرد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها