ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم خراسان جنوبی با ارائه تسهیلات قرض الحسنه

با توجه به اینکه ساکنین مناطق محروم توانایی دریافت تسهیلات از بانکها را ندارند، دولت بر آن شده تا با تمرکز بر این مناطق با ارائه تسهیلات ۴ درصد بخشی از مشکلات معیشتی آنها را رفع کرده و به توسعه پایدار اشتغال در این مناطق کمک کند.

به گزارش “پیام خاوران“، با توجه به نام گذاری امسال به سال جهش تولید توجه به بهبود کسب و کار، توسعه زنجیره تولید تا مصرف، تشویق فعالان کسب و کار به سرمایه گذاری در روستا، کارآفرینی نوین، بومی سازی، کیفیت بخشی و رقابت پذیری، تضمین خرید، ایجاد بازارچه های فروش مستقیم و آموزش مهمترین شاخص های توانمندسازی روستا از طریق اشتغال است.

در این راستا صندوق کارآفرینی امید با تفکر ایجاد اشتغال پایدار و محرومیت زدایی در مناطق محروم و روستایی با ارائه تسهلات قرض الحسنه به انجام رسالت خود در سیستم پولی و مالی در کشور می پردازد.

صندوق کارآفرینی امید از دو سال گذشت تاکنون با خط و مشی ارائه تسهیلات به نقاط محروم و روستایی کار خود را ادامه داده و تاکنون دستاوردهای خوبی در این حوزه کسب کرده است.

صندوق یک نهاد عمومی غیردولتی فعال زیر نظر نهاد ریاست جمهوری و تنها موسسه حامی کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی، صنایع بزرگ روستایی و از این قبیل است.

با توجه به اینکه اقشار ساکن در نقاط محروم و روستایی توانایی دریافت تسهیلات از بانکها را ندارند دولت درصدد برآمد تا با تمرکز بر این مناطق با ارائه تسهیلات ۴ درصد بخشی از مشکلات معیشتی و رفاهی را حل کرده و به توسعه پایدار اشتغال در این مناطق کمک کند.

محمد زنگنه، مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسالت و اولویت ما پرداخت تسهیلات با مهارت‌ دیدگان و ایجاد اشتغال در نقاط کم‌ برخوردار است.

وی افزود: این صندوق برای رفع نیازهای ضروری تسهیلات ۲ تا ۱۰ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی تا پنج میلیارد تومانی با نرخ سود ۲ تا ۶ درصد با بازپرداخت ۲ تا هشت ساله بسته به نوع طرح پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید   حمایت بانک توسعه تعاون از بخش های اقتصادی با هدف رونق تولید و اشتغال

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: بر اساس آمار موجود در سامانه رصد هر چند تعهد ما ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر در سال گذشته بود اما برای ۷۵۰ نفر زمینه اشتغال فراهم شد.

زنگنه با بیان اینکه در سال جاری تعهد اشتغال ۵۰۰ نفر تعیین شد که تاکنون برای بیش از ۲۹۰ نفر ایجاد اشتغال شده است افزود: همچنین تفاهم نامه ای با بنیاد علوی نهاد محرومیت زدایی شهرستان درمیان و بنیاد برکت منعقد شده است که در این راستا ۲۹۰ نفر توسط بنیاد علوی به بانک معرفی شدند و قرار است ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به معرفی شدگان این نهاد پرداخت شود.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ نفر از سوی بنیاد برکت برای دریافت تسهیلات معرفی شدند خاطرنشان کرد: تسهیلات متقاضیان امسال پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی با اشاره به امهال تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا در چند نوبت اظهار داشت: در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در روزهایی کرونا نزدیک به ۸ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی در استان پرداخت شد و دستور استمهال مشاغل آسیب‌دیده از کرونا برای سه ماه ابتدای سال نیز به تازگی صادر شده است.

زنگنه با بیان اینکه در قالب تفاهم‌ نامه‌هایی که با دستگاه‌های متعدد منعقد شده از سال ۹۸ تاکنون اقدامات خوبی در زمینه قانون اشتغال روستایی در کنار سه بانک عامل دیگر انجام شده گفت: در این راستا بیش از یک هزار و ۵۵ فقره تسهیلات به میزان ۹۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی از امضای تفاهم‌نامه ۱۵ میلیاردی به منظور حمایت از مشاغل خرد و کوچک با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و یادآور شد: در حوزه گیاهان دارویی نیز با جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه ای منعقد شده است که در راستای این تفاهم نامه تاکنون بیش از ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید   کنسلی پرواز و معطلی در فرودگاه با رونق صنعت گردشگری همخوانی ندارد

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی پرداخت ۵۱۰ میلیون تومان تسهیلات در تفاهم با فرهنگ و ارشاد، تفاهم‌نامه با شهرداری برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی بیرجند و پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر دستگاه اتوبوس را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

زنگنه اظهار داشت: صندوق سه طرح استراتژیک روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و صندوق‌های خرد محلی را اجرایی کرده است که ۲۸ روستا، هدف هر طرح روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون قریب به ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در این روستاها پرداخت شده است بیان کرد: برنامه ما این است که ۲۴ میلیارد تومان برای این طرح‌ها تسهیلات پرداخت کنیم تا به‌زودی جشن پایان بیکاری را در این روستاها شاهد باشیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح صندوق‌های خرد بانوان نیز تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود افزود: صندوق کارآفرینی امید استان بیشترین حمایت را از صندوق‌های خرد بانوان داشته است.

زنگنه از پرداخت تسهیلات به ۲۸۰ صندوق خرد در حوزه کشاورزی روستایی و عشایر خبر داد و یادآور شد: در مجموع ۲۷۰ صندوق خرد مورد حمایت ما هستند که ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها