افزایش ۳۰ درصدی درآمد پست خراسان جنوبی

مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: درآمد پست استان در چهار ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش “پیام خاوران“، علی الهامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روزانه ۵۰۰ حلقه لاستیک به روش تجارت الکترونیک از کویر تایر تحویل و برای مشتریان ارسال می‌شود که سال قبل این تعداد به دلیل التهابات بازار بیش از هشت هزار حلقه بود که درآمد پست استان در چهار ماه ابتدای امسال منهای تفاهم‌نامه امضا شده با کویر تایر است.

وی با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا ترافیک مرسولات پستی در خراسان جنوبی و کشور به شدت افزایش یافت اضافه کرد: برعکس خیلی از کسب و کارها که در دوران کرونا ضعیف شد و یا از رونق افتاد، مجموعه پست و شبکه پستی کشور بعد از شیوع بیماری کرونا حجم کار آن چندین برابر شده است.

الهامی ادامه داد: با شیوع کرونا و ماندن مردم در خانه، همکاران مجموعه پست همیشه در سطح جامعه در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر اکثر مرسولات پستی را خریدهای اینترنتی تشکیل می‌دهد که علت ترافیک مرسولات پستی هم همین موضوع است چرا که مردم با شیوع کرونا مایحتاج زندگی خود را به صورت اینترنتی تامین می‌کنند.

مدیرکل پست خراسان جنوبی، وجه الکترنیکی، وجه مالی و وجه فیزیکی را سه وجه اصلی تجارت الکترونیکی دانست و گفت: موضوع پرداخت هزینه‌ها در تجارت الکترونیک توسط خود مردم و خریدار انجام می‌شود اما انتقال کالا از فروشنده به خریدار توسط شبکه پستی انجام می‌شود.

الهامی ادامه داد: در حال حاضر شبکه پستی کشور تمام نقاط جغرافیایی را زیر پوشش خدمات خود دارد و حتی دورترین روستاها هم به شبکه ملی پست متصل هستند.

بیشتر بخوانید   پلتفرم جدید «کشاورزی قراردادی» بانک کشاورزی عطر «زعفران» گرفت

وی اظهار داشت: در چهار ماه ابتدای سال جاری،  ۵۵۹ هزار و ۵۳ مرسوله صادره از استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۲ درصدی دارد.

الهامی افزود: ترافیک مرسوله‌های پستی وارده به استان در چهار ماه ابتدای امسال ۶۳۹ هزار و ۲۵۵ فقره است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد دارد.

وی تعداد فروشگاه‌های اینترنتی خراسان جنوبی را ۸۶ فقره ذکر و بیان کرد: این تعداد نسبت به سال قبل ۶۵ درصد رشد داشته است، تعداد فروشگاه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی هم از پنج فقره در سال گذشته به ۱۶ فقره در سال جاری افزایش یافته است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی در خصوص خریدهای اینترنتی وارده به استان در چهار ماه ابتدای امسال هم گفت: ۲۴ هزار و ۷۲۰ مرسوله خرید اینترنتی وارده به استان داشتیم که نسبت به سال قبل ۶ درصد رشد دارد.

الهامی ادامه داد: ارزش ریالی کالاهایی که به روش فروش اینترنتی از استان صادر شده هم حدود ۱۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل ۳۵ درصد رشد دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها