۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش صنعت خراسان جنوبی اختصاص یافت

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: در بحث زیرساخت‌ها با پیگیری استاندار ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان ابلاغ شده تا در ۲۳ ناحیه و شهرک صنعتی استان هزینه شود.

به گزارش “پیام خاوران“، علی اکبر اکبری‌راد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان خراسان جنوبی در شرقی‌ترین نقطه کویری استان قرار دارد که همت کمتری برای سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد زیرا مشوق‌ها، مزیت‌ها و کمک‌هایی که به سرمایه‌گذاران می‌شود در کشور یکسان دیده شده است.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی عدم برخورداری شهرک‌های صنعتی قاین و بیرجند از معافیت‌های مالیاتی را از جمله مشکلات عنوان و بیان کرد: در این راستا هفته گذشته استاندار خراسان جنوبی دستور پیگیری دادند و جلساتی را در استان و در پایتخت برگزار کردند تا شهرک صنعتی قاین و بیرجند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند.

اکبری‌راد با بیان اینکه اگر برای سرمایه‌گذاری بستری فراهم نشود سرمایه‌گذاری به این منطقه جذب نمی‌شود تصریح کرد: دغدغه همه ما سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی برای سرمایه‌گذاری، فرهنگ‌سازی برای توسعه کسب و کارها و فرهنگ‌سازی برای کارآفرینی است و باید دنبال شود.

وی با بیان اینکه این مهم نیازمند همت خبرنگاران است خاطرنشان کرد: در این راستا رسانه‌های استان باید برای جذب سرمایه‌گذاران در این منطقه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنند و یکی از عللی که ذیل ستاد توسعه خاوران کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را داریم این است که رسانه‌ها هم اطلاع‌رسانی و هم برای ورود سرمایه‌گذار فرهنگ‌سازی کنند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و‌ یادآور شد: ما به دنبال تامین زیرساخت‌ها و رفت موانع و مشکلات هستیم و در این راستا بستر ارزشمندی که داریم منطقه ویژه اقتصادی است.

اکبری‌راد اظهار داشت: در بحث زیرساخت‌ها با پیگیری استاندار خراسان جنوبی ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان ابلاغ شده است تا در ۲۳ ناحیه و شهرک صنعتی که در استان داریم هزینه شود.

بیشتر بخوانید   منوچهر متکی: مذاکره با آمریکا جز ضرر و زیان چیزی به دنبال ندارد

وی افزود: در منطقه ویژه اقتصادی نیز مشکلی داشتیم که در این راستا بخش خصوصی ورود پیدا و ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و قرار است پست ۱۳۲ کیلو وات در این منطقه راه‌اندازی شود تا در صورت حضور سرمایه‌گذار مشکل برق وجود نداشته باشد.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳٫۵ میلیارد تومان از محل تملک سرمایه‌ای شهرستان تأمین شده است گفت: تلاش می شود با راه‌اندازی این پست ۱۳۲ که به مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۹ کیلومتر طول شبکه است بستر و زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود.

صدور مجوز و پروانه کمتر از ۷۲ ساعت در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز  اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی دو قطعه است که در مرکز استان راه‌اندازی شده است و سرمایه‌گذارانی حضور پیدا کردند.

زارعی افزود: منطقه ویژه اقتصادی یکی از مزیت‌هایی است که در استان شکل گرفته است و نخستین منطقه ویژه اقتصادی است که توسط بخش خصوصی اداره می شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه تمام بسترهای سرمایه‌گذاری که در منطقه ویژه اقتصادی شکل می‌گیرد از صفر تا صد توسط خود منطقه ویژه اقتصادی انجام می‌شود، یعنی صفر تا صد پروانه‌ها و مجوزها کمتر از ۷۲ ساعت توسط منطقه ویژه صادر می‌شود که این امر سبب شده است منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از سایر مناطق بهتر باشد.

زارعی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ گروه سرمایه‌گذار در این منطقه در حال فعالیت هستند اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی در مرز نیز فعالیت دارد و در نقطه صفر مرزی بحث تبادلات تجاری با افغانستان انجام می‌شود که کالاهای صادراتی که از کشور می‌آید از این کشور عبور می‌کند.

بیشتر بخوانید   صفدری زاده: بدون بخش خصوصی توسعه‌ای شکل نمی‌گیرد

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه اقتصادی فراهم است و سرمایه‌گذار در هر زمینه‌ای که بخواهد می‌تواند ورود پیدا کند و مجوز منطقه ویژه اقتصادی یک مجوز عام است که یک مزیت است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: همچنین در این منطقه زیرساخت‌ها، مجوزها، پرونده‌ها و روندهای اداری برای ورود سرمایه‌گذار فراهم و تکمیل شده است و کمتر از ۷۲ ساعت می‌توان مجوز صادر شد که بسیار بی‌نظیر است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها