واحد تولید کاشی و سرامیک در شهرستان خوسف راه‌اندازی می شود

معاون فرماندار و دبیر ستاد توسعه خاوران شهرستان خوسف از ایجاد واحد تولید کاشی و سرامیک و کاشی در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: میزان سرمایه گذاری این واحد بیش از ۵ هزار میلیارد ریال است و اشتغال آن بیش از ۳۰۰ نفر خواهد بود.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین مالکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتبارات امسال شهرستان خوسف ۳۱۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال است و با توجه به سهم اندک اعتبارات، وسعت ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت، تراکم بسیبار کم جمعیت با نرخ ۱٫۷ نفر در هر کیلومتر مربع، توسعه شهرستان و ایجاد زیرساخت ها با اعتبارات تخصیصی انمکان پذیر نست.

معاون فرماندار خوسف گفت: از این رو با حمایت از توسعه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و با استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار خوب شهرستان می توان در راستای توسعه شهرستان گام برداشت.

وی افزود: سرمایه گذاری های خارجی طی سالهای اخیر در شهرستان رقم خورده که میتوان به نیروگاه خورشیدی، کارخانه های چدن و فولاد، و بتن آماده اشاره کرد.

معاون فرماندار خوسف ادامه داد: در شهرک انرژی خوسف که نیروگاه ده مگاواتی احداث شده امکان سرمایه گذاری خارجی برایتوسعه نیروگاه های خورشیدی به دلیل ۳۰۰ روز آفتابی در شهرستان فراهم است.

وی با اشاره به راه اندازی اولین کارخانه فرآوری طلای استان خراسان جنوبی در منطقه کودکان خاطر نشان کرد: ظرفیت سالانه این معدن ۷۰ کیلوگرم طلا است.

مالکی اضافه کرد: دومین معدن طلای شهرستان، معدن طلای شادان نیز طی یک ماه آینده کارخانه فرآوری طلا در آن به بهره برداری خواهد رسید و ظرفیت این معدن ۳۰۰ کیلوگرم در سال است.

وی از ورود شرکت ایمیدرو برای راه اندازی معدن خونیک در شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با ورود این شرکت و دستورات استاندار در این زمینه تا پایان سالجاری عملیات این معدن شروع خواهد شد.

بیشتر بخوانید   داستان بی‌پایان جولان سگ‌های ولگرد در بیرجند

معاون فرماندار از سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیارد ریالی در معدن طلای ماهر آباد خبر داد و افزود: عملیات اجرایی بهره برداری از این معدن آغاز شده و در آینده نزدیک شاهد فعالیت این معدن نیز خواهیم بود.

وی اضافه کرد: شهرستان خوسف به دلیل داشتن ظرفیت های بسیار خوب معدنی به سرزمین طلایی شرق کشور مشهور است و با اره اندازی این معادن در آینده نزدیک اتفاقات بسیار خوبی در راستای توسعه یافتگی شهرستان رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: به دلیل وجود سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان و در راستای توسعه این صنعت، ایجاد شهرک گوهر سنگ در شهرستان در دست پیگیری است که با جذب سرمایه گذار در این خصوص عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

معاون فرماندار خوسف اظهار داشت: این مجتمع در زمینی به مساحت حدود سه هزار متر مربع ایجاد خواهد شد و در معرفی این صنعت در شرق کشور اقدام بسیار ارزشمندی خواهد بود.

مالکی ادامه داد: با توجه به ثبت ملی روستای خور به عنوان روستای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در راستای حمایت از این صنعت هماهنگی در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نیز صورت گرفته است.

وی گفت: شهر خوسف به عنوان شهر ملی پارچه بافی مله ثبت ملی شده و پیگیری ایجاد کارگاه های پارچه مله نیز در دست اقدام است.

معاون فرماندار خوسف دیگر ظرفیت شهرستان را کشاورزی عنوان و خاطر نشان کرد: عناب و گل نرگس به عنوان دو محصول استراتژیک شهرستان مطرح است که در این راستا ۴ کارخانه فرآوری محصولات عناب در شهرستان راه‌اندازی شده و یک کارخانه دیگر نیز در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید   معاون وزیر جهاد کشاورزی: ۳۵ درصد اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شدند

وی یکی از مهمترین مشکلات این کارخانه ها را صدور پروانه بهداشتی و سیب سلامت عنوان و خاطرنشان کرد: به دلیل تولید محصولات نوآورانه و نبود محصولات مشابه در کشور و عدم تدوین استاندار مشخص این کارخانه ها علیرغم پیگیری های زیاد متاسفانه تاکنون موفق به جذب این مجوزها جهت تولید برخی از محصولات نشده اند.

دبیر ستاد توسعه خاوران شهرستان از آمادگی همه دستگاه های دولتی در شهرستان جهت حمایت از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: به دلیل مشوق های بسیار زیاد در شهرستان از جمله معافیت مالیاتی، نزدیکی به مرکز استان، وجود نیروی انسانی، وجود مواد اولیه و بسیاری از ظرفیت های دیگر همچون موقعیت استراتژیک شهرستان و قرار گرفتن در کریدور جنوب به شرق کشور موقعیت بسیار ویژه ای برای شهرستان فراهم شده است.

وی از ایجاد واحد تولید کاشی و سرامیک و کاشی در شهرستان خوسف خبر داد و ادامه داد: میزان سرمایه گذاری این واحد بیش از ۵ هزار میلیارد ریال می باشد که اشتغال آن بیش از ۳۰۰ نفر خواهد بود.

وی گفت: راه اندازی بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور به زودی در شهرستان خوسف با سرمایه گذاری بیش از هفتصد میلیارد ریال خبر داد و افزود: با راه اندازی این کارخانه بسیاری از مشکلات دامداران شهرستان مرتفع و چرخه تولید نیز تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها