قیمت روغن موتور در خراسان جنوبی افزایش پیدا کرد

چند هفته ای است که بازار روغن موتور شرایط مطلوبی را پشت سر نمی گذارد به گونه ای که روغن برخی خودروها یا پیدا نمی شود یا با نرخ‌های بیشتر از معمول به مشتریان عرضه می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، چند هفته ای است که بازار روغن موتور شرایط مطلوبی را پشت سر نمی گذارد به گونه ای که روغن برخی خودروها یا پیدا نمی شود یا با نرخ‌های بیشتر از معمول به مشتریان عرضه می شود.

به دلیل گرانی روغن موتور بیشتر افراد به دنبال روغن موتور‌های ارزان هستند و از این رو بازار روغن‌های تقلبی به شدت داغ شده است و این موضوع علاوه بر اینکه به سیستم خودرو آسیب وارد می‌کند، هزینه‌های سنگینی را بر روی دست صاحبان خودرو نیز می‌گذارد.

این مسئله موجب رغبت کمتر مردم برای تعویض روغن، طولانی‌تر شدن زمان تعویض و مراجعه مردم، صدمه به خودرو‌ها و آلایندگی‌های زیست محیطی خواهد شد.

روغن‌موتور یک محصول پرمصرف بوده، که صاحبان خودرو باید به طور مداوم نسبت به تعویض آن اقدام کنند و باید نسبت به احتکار بعضی از عمده‌فروشان روغن ماشین که روغن‌ها را احتکار و انبار کردند تا با قیمت بالا به فروش برسانند، اقدام کرد.

یکی از شهروندان بیرجندی در این باره به خبرنگار ما گفت: در یک ماه گذشته قبلاً روغن خودروی پراید را به مبلغ ۱۳۰ هزار تومان تعویض می‌کردم اما چند روز پیش که رفتم روغن خودرو را تعویض کنم، هرینه آن ۱۹۰ هزار تومان شد و وقتی علت را از تعویض روغنی پرسیدم، گفت که روغن چند وقتیست که گران شده است.

به سراغ یکی از تعویض‌روغنی‌های شهر رفتیم، وی نیز به خبرنگار ما گفت: روغن موتور از چند وقت گذشته گران شده است.

به گفته فعالان این صنف تا چندی پیش نمایندگی‌ها برای پیاده کردن چند کارتن بیشتر درخواست می کردند اما مدتی است که حتی روغن موتور خودروهای ساده هم به راحتی عرضه نمی شود و آن ها دلیل چنین شرایطی را تصمیم تولید کنندگان برای گرانی روغن موتور اعلام می کنند.

بیشتر بخوانید   ثبت ۸۹ پرونده خراسان جنوبی در فهرست میراث ناملموس کشور

حال آن طور که خبر می رسد روغن موتور مجوز افزایش قیمت ۴۱ درصدی را درحالی دریافت کرده و قرار است از امروز ابلاغ شود که برخی از شهروندان بیرجندی معتقد هستند قیمت‌ها به صورت زیرپوستی در چند هفته اخیر افزایش یافته است.

یکی از شهروندان افزود: هفته گذشته برای تعویض روغن پراید مراجعه کردم که هزینه بیش از ۱۵۰ هزار تومان برای یک ۴ لیتری اعلام شد در حالی که تا چند ماه پیش حدود ۱۳۰ هزار تومان قیمت داشت.

وی ادامه داد: در حالی بازار خرید و فروش روغن موتور با آشفتگی روبه رو شده است که کارخانه‌های تولیدی هم عرضه محصولات خود را به بازار محدود کرده اند و گویا منتظر افزایش قیمت بودند، حالا که قیمت‌ها افزایش یافته است، به طور حتم مشکل نایابی روغن موتور هم برطرف می شود.

به گفته وی در این شرایط، روغن‌های تقلبی هم به بازار عرضه شده است در حالی که با مصرف آن به سیستم خودرو آسیب وارد و هزینه‌های سنگینی بر صاحبان خودرو تحمیل می شود.

رئیس اتاق اصناف استان خراسان جنوبی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تایید افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن خودرو و ابلاغ آن از امروز اظهار داشت: در چند وقت اخیر شاهد کمبود روغن موتور بودیم و گویا این کمبودها برای افزایش قیمت بود و پیش بینی می شود با توجه به ابلاغ افزایش ۴۱ درصدی نرخ‌ها تا چند روز آینده مشکل نایابی آن هم برطرف شود.

علیزاده یادآور شد: سال گذشته روغن موتور ۵۴ درصد افزایش قیمت داشت و در روز گذشته هم با افزایش ۴۱ درصدی آن موافقت شد.

بیشتر بخوانید   اردوهای جهادی مهارت‌آموزی در مناطق محروم خراسان جنوبی برگزار شود

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها