“پویش نذرخون”در خراسان جنوبی تا اربعین حسینی/ تکمیل مرکز جامع اهدای خون خراسان جنوبی ۴٫۵ میلیارد تومان اعتبارمی خواهد

“اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین حسینی” عنوان زیبایی برای  پویش نذر خون در خراسان جنوبی است که این روزها با حضور مردم نوعدوست استان با شکوه در حال برگزاری است.

به گزارش ” پیام خاوران “ پویش نذرسرخ باتوجه به ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان همزمان باسراسر کشور درخراسان جنوبی در حال برگزاری است

با توجه به عمر محدود خون و فرآورده های آن مردم نوع دوست استان جهت اهدای خون در روز های باقیمانده از این پویش یاریگر بیماران نیازمند باشند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ظهر امروز در حاشیه برگزاری نذر خون درجمع خبرنگاران اظهار داشت : پویش نذرسرخ باتوجه به فرارسیدن ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان همزمان باسراسر کشور درخراسان جنوبی برگزار می شود.

ابراهیم میری مقدم  بااشاره به کوتاه بودن عمر خون وفرآورده های آن  از مردم نوع دوست خراسان جنوبی خواست اهدای خون بعد ازتاسوعا وعاشورا به مراکز خون دهی مراجعه کنند تا بتوانیم درطول این مدت خون مورد نیاز مراکز درمانی را تامین نماییم .

وی گفت : در شهرستانهای طبس وبیرجند دومرکز هرروز ومرکزخونگیری قاین روزهای دوشنبه وپنج شنبه ومرکز فردوس هم روزهای یکشنبه وچهارشنبه پذیرای اهداکنندگان خون می باشد.

 اهدای۲۳۳ واحد خون روز های تاسوعا و عاشورای حسینی در خراسان جنوبی

مدیر کل انتقال خون استان خراسان جنوبی گفت: درایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۹۳ نفر از مردم استان برای اهدای خون به مراکز خونگیری در شهرستان های بیرجند،طبس و قاین مراجعه کردند و ۲۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

میری مقدم اظهار کرد:در روز تاسوعای سال گذشته ۲۰۹ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۷۷ نفر واجد شرایط اهدای خون بوده اند .

وی اظهارکرد:در روز عاشورای امسال ۱۸۱ نفر به مراکز اهدای خون طبس،قاین و بیرجند مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳۲ نفر مرد و ۱۲ نفر زن بودند و ۱۴۴ نفر خون اهدا کردند.

بیشتر بخوانید   نان گران شد/ افزایش 10 درصدی قیمت نان در خراسان جنوبی

میری مقدم بیان کرد: در روز عاشورای سال گذشته نیز ۲۷۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند و ۱۹۱ نفر واجد شرایط اهدای خون بودند.

مدیر کل انتقال خون استان خراسان جنوبی افزود: در مجموع در تاسوعا و عاشورای امسال ۲۹۳ نفر از مردم استان برای اهدای خون مراجعه کردند که ۲۳۳ نفر توانستند خون اهدا کنند.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵ نفر برای اهدای خون مراجعه  کرده اند که ۹۷ نفر مرد و ۸ نفر زن بوده اند که از این تعداد ۸۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

تکمیل ساختمان مرکز جامع اهدای خون خراسان جنوبی نیازمند ۴٫۵ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی همچنین گفت: ساختمان جامع اهدای خون استان برای تکمیل شدن به ۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

میری مقدم اظهارکرد: در حال حاضر ساختمان جامع اهدای خون پیشرفت ۵۰ درصدی داشته و تاکنون ۲ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در مرکز انتقال خون استان ۱۱ تخت برای خونگیری فعال است، خاطر نشان کرد: متاسفانه کمبود تخت و فضای خونگیری در برخی روزها بویژه ایام تاسوعا و عاشورا لزوم  آماده شدن هرچه زودتر ساختمان جدید را می طلبد.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی با بیان اینکه این ساختمان در صورت تکمیل شدن ۲۵ تخت به صورت همزمان پذیرای اهداکنندگان خون برای خونگیری می شود گفت: به دلیل نبود اعتبار لازم کار احداث این ساختمان متوقف شده است.

میری مقدم اظهار امیدواری کرد:با توجه به نیاز استان به یک مرکز جامع اهدای خون مجهزتر، هرچه زودتر اعتبار برای ساخت این مجموعه اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید    جوانان بسیجی کارهای مغفول و بر زمین مانده را به درستی به سرانجام می‌رسانند

وی  با بیان اینکه با تکمیل و افتتاح این مرکز توان خونگیری در مرکز استان به بیش از ۲ تا ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تجهیزات و امکانات این مرکز که از اعتبار مورد نیاز بالاتر است توسط سازمان انتقال خون تامین و فراهم شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها