گذرگاه دوکوهانه نهبندان بازگشایی می‌شود

استاندارخراسان جنوبی از بازگشایی گذرگاه “دوکوهانه” تا پایان شهریورماه خبرداد و گفت: با پیگیری‌های فراوان برای جلب موافقت افغانستان و برگزاری جلسات متعددی، در روزهای آینده گذرگاه دوکوهانه این شهرستان به طور رسمی فعال می‌شود.

به گزارش “ پیام خاوران ” ؛ حمید ملانوری شمسی با اعلام این خبر در جمع مردم روستای گوشی و در جریان حضور نهبندان به منظور افتتاح پروژههای عمرانی این شهرستان، مرز را یکی از ویژگی های بزرگ شهرستان نهبندان عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل اتفاقات سال های اخیر و عدم موافقت افغانستان با بازگشایی دوکوهانه، متأسفانه فعالیتی در این مرز نداشته ایم و این مرز می تواند به عنوان یک محور تجاری فعال برای استان و کشور باشد.

وی نهبندان را شهرستانی دارای موقعیت خاص به لحاظ جغرافیایی و منابع و ذخایر خواند و گفت: این شهرستان با دو استان بزرگ کرمان و سیستان و بلوچستان همسایه است و باید از این فرصت به درستی استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که نهبندان همه منابع توسعه ای را با عیار بالا دارد، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی مستعد، متخصص، باهوش و توانمند از محورهای توسعه هستند که نهبندان از این ظرفیت نیز بهره مند شوند.

ملانوری ادامه داد: یکی از محوری ترین برنامه های توسعه ای نهبندان برپایه استفاده از ذخایر معدنی لحاظ شده، در همین راستا شناسایی، مطالعات، اکتشافات و بهره برداری از این ذخایر مدنظر است.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، به زودی شاهد حضور سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ معدنی در این شهرستان خواهیم بود. اظهارکرد:  شهرستان نهبندان باید به یکی از  ایستگاه‌ها و پایگاه های بزرگ معدنی استان و کشور تبدیل شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ها و سیاست های ستاد توسعه خاوران گفت: ما در این ستاد به دنبال توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار هستیم.

بیشتر بخوانید   روایت فتاح از توجه مقام معظم رهبری به نقاط محروم؛ رهبری ما را به توجه بیشتر به نهبندان سفارش کردند

وی تأکید کرد:حیف است در استانی با ثروت های متعدد، متنوع و ارزشمند، مناطقی کمتر توسعه یافته یا دچار محرومیت داشته باشیم، لذا باید این تحرکی که در مدیران استان ایجاد شده، شتاب بگیرد تا توسعه به معنای واقعی در منطقه رقم بخورد.

ملانوری به جریان سفر مقام معظم رهبری به نهبندان اشاره کرد و گفت: در این سفر به رسیدگی به امور شهرستان تأکید شده و سند توسعه نهبندان هم تدوین شد که البته بخش عمده ای از آن اجرا نشده است.

وی با تأکید بر این که طی سال های اخیر، اقدامات خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته، افزود: باید با برنامه ریزی بیشتر و تلاش جهادی تر و جهشی تر برای رسیدگی به امور این شهرستان گام برداریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: وجود نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز ظرفیت خوبی برای پیگیری و دریافت مطالبات استان از اعتبارات ملی است.

انتهای یپام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها