شهرستان نهبندان مشمول تعرفه برق منطقه گرمسیری قرار گرفت

با پیگیری های نماینده شهرستان نهبندان در مجلس شورای اسلامی، چشم انتظاری مردم این شهرستان برای تعرفه برق منطقه گرمسیری به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی نخعی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بدنبال پیگیریهای گسترده قبلی و درخواست جمعی از شهروندان مبنی بر تسریع در بهره مندی آنان از این اتفاق مبارک، با ابلاغ رسمی اخیر این مهم طی مکاتبه محمدحسن متولی زاده با شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی و همچنین معاونتها و مشاورین رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل توانیر انجام شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: ابلاغ این دستور برای اعمال و لحاظ این مورد در قبوض برق از تاریخ مصوبه هیئت وزیران یعنی مورخ بیست و دوم تیرماه سال جاری است.

وی همچنین با اشاره به طرح توسعه نهبندان اظهار داشت: طرح توسعه شهرستان نهبندان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است متاسفانه بخش اعظمی از برکات این طرح که تحت عنوان سند و طرح توسعه نهبندان است برای این شهرستان محقق نشده است که به دنبال به‌روزرسانی و احیای این طرح هستیم چرا که پایه و زمینه توسعه نهبندان در بخش‌های مختلف است.

نخعی با بیان اینکه در بخش راه‌ها اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است گفت: تا جایی که تمام مسیرهای محور دوبانده نهبندان به بیرجند و زابل  و همچنین محور شهداد – نهبندان تعیین تکلیف شده که امیدواریم با اختصاص اعتبارات اجرای  این طرح شتاب بگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: دپارتمان ملی معدن نهبندان، ساختمان  اورژانس نهبندان، راه‌اندازی دانشکده سلامت نهبندان نیز از طر‌ح‌ها و پیگیری‌های مهمی است  که در مرحله اجرایی است.

وی به مصوبه بازگشایی بازارچه دوکوهانه در کارگروه ویژه مرز و همچنین پیگیری در سطح وزارت کشور و وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری جدی استاندار خراسان جنوبی که اخیراً در تحقق این مسئله، پیگیری و زحمات زیادی متحمل شده‌اند این بازارچه به‌زودی بازگشایی تا مشکلات عدیده جامعه ساکن در  روستاهای مرزی و بازگشت  مردم و همچنین جذب  نیروی کار منطقه را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید   دانشگاه بیرجند در بین دانشگاه‌های سبز جهان

نخعی با اشاره به شهرستان نهبندان افزود: خشکسالی‌های مداوم، فرسودگی شبکه‌های آب روستایی و عدم تکمیل بسیاری از مجتمع‌ها در شهرستان‌های حوزه انتخابیه، مردم قانع و صبور روستاها را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علی‌رغم تعدد روستاها و کمبود اعتبارات، با اولویت دهی به موضوع آب در یک سال گذشته، پیگیری‌های مجدانه‌ای در راستای تامین آب شرب روستاهای حوزه انتخابیه صورت گرفته و نتایج مثبتی حاصل شده و بر این باورم که با همت و تلاش و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، باید در جهت رفع مشکلات کوشید و زمینه بهره‌مندی مردم عزیزمان که ولی نعمتان ما هستند را بیش از پیش فراهم کرد.

نخعی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و با همت متولیان آب و فاضلاب استان و شهرستان، آبرسانی به روستاهای باغستان و شیرگ در بخش مرکزی و روستای درویش آباد در بخش مود شهرستان سربیشه آغاز شد گفت: با تکمیل آبرسانی به مجتمع درویش آباد بالغ بر ۱۰ روستا و جمعیتی قریب ۱۷۰۰ نفر از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

وی یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۷ میلیارد تومان در مجتمع مذکور هزینه شده و مقرر است در ماه‌های آینده آبرسانی به ۳ روستای درویش آباد، شیرگ و باغستان به اتمام رسیده و اهالی این سه روستا از نعمت آب شرب مناسب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها