مسئولان در تحقق سند توسعه نهبندان کوتاهی کرده اند

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در اجرای مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان، مسئولان گذشته باید بیشتر پیگیری و رصد می کردند که کوتاهی هایی انجام شد.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی نخعی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص سالگرد سفر مقام معظم رهبری به نهبندان و درصد تحقق طرح توسعه این شهرستان اظهار کرد: عدد دقیقی از درصد تحقق این سند نمی توان مطرح کرد با این حال نظر شخصی من این است که بالای ۴۰ و حداکثر تا ۵۰ درصد طرح توسعه نهبندان بر اساس پیش بینی ها تحقق یافته است.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به نهبندان وزن داد، گفت: گاهی درخصوص مصوبات زیرساخت های ارتباطی و گاهی در مورد ارتقای فرمانداری به فرمانداری ویژه و سطح سیاسی صحبت می کنیم، این ها همه مصوبات سفر بود که هیچ کدام با هم قابل مقایسه نیستند چراکه اگر فرمانداری ویژه محقق می شد می توانست اثر بسیار خوب و فوق العاده ای بر سایر مصوبات هم داشته باشد.

نخعی تصریح کرد: برای ارتقاء فرمانداری نهبندان به فرمانداری ویژه جلسات متعددی برگزار شده و کماکان پیگیر موضوع هستیم؛ ما تمام تلاش خود را برای تحقق فرمانداری ویژه داشته‌ایم.

وی با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری به نهبندان، اضافه کرد: ناراحتی و گله مندی ما بیشتر از این بابت است که علی رغم گذشت ۲۲ سال از این سفر و تأکید جدی رهبری در خصوص توجه مسئولان به نهبندان، اقدامات زیادی انجام نشده است.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرچه سفر مقام معظم رهبری به نهبندان، سفر با برکتی بود و اقدامات خوبی انجام شد، ادامه داد: طرح توسعه نهبندان تهیه و به تصویب هیئت وزیران در سال ۱۳۸۱مطابق سفر رسید که اقدام خوبی بود، قطعا اگر این سفر نبود این طرح تهیه نمی‌شد، بنابراین خود این طرح و مصوبات آن کار بزرگی است، اما متاسفانه در مقام اجرای مصوبات، مسئولان گذشته باید بیشتر پیگیری و رصد می کردند که کوتاهی هایی انجام شد.

بیشتر بخوانید   توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین اتباع خارجی آسیب پذیر در خراسان جنوبی 

نخعی بیان کرد: وضعیت کنونی نهبندان تناسبی با چهره ای که قرار بود از نهبندان در این طرح شکل بگیرد، ندارد؛ وضعیت فعلی نهبندان، فعالیت های زیرساختی، قابلیت هایی که قرار بود به وجود آید تناسبی با طرح توسعه نهبندان ندارد.

افتتاح ۱۰۸ پروژه در شهرستان نهبندان

فرماندار شهرستان نهبندان نیز در این نشست از افتتاح ۱۰۸ پروژه طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

بیکی با اشاره به ۷ شهریور ماه روز نهبندان گفت: در پی سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۸ به شهرستان نهبندان، هر ساله اعتباراتی تحت عنوان طرح توسعه نهبندان به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: اعتبارات اختصاص یافته شامل برق دار شدن چاه‌های کشاورزی، ساماندهی راه‌های اصلی و فرعی، احداث پادگان، راه اندازی دانشگاه و مجتمع‌های گلخانه‌ای است.

بیکی اظهار کرد: در هفته دولت ۱۰۸ پروژه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان قابل افتتاح و کلنگ زنی است که ۷۵ پروژه در نقاط روستایی و ۳۳ پروژه در نقاط شهری قرار دارد.

فرماندار شهرستان نهبندان تصریح کرد: از سال ۹۸ تاکنون هزار و ۳۲ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان افتتاح شده است.

وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا و با توجه به اینکه بیمارستان شهید آتشدست نهبندان جوابگوی بیماران نیست تا پایان سال تخت‌های بیمارستان از ۳۲ به ۹۵ تخت افزایش می‌یابد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها