خراسان جنوبی به استان‌های سبز در زمینه گازرسانی پیوست

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۶ درصد خانوار روستایی استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند و خراسان جنوبی به عنوان استان سبز در زمینه گازرسانی شناخته می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران”، سید محمود هاشمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند که با حضور استاندار خراسان جنوبی و مسوولان دستگاه‌های اجرایی به مناسبت هفته دولت انجام شد اظهار داشت: تا ابتدای سال ۹۷ و بعد از ۱۲ سال از ورود خطوط گاز به خراسان جنوبی، ۲۰۱ روستای به شبکه گاز شهری متصل بودند و جمعیت روستایی زیرپوشش گاز روستایی ۳۵ درصد بود و خراسان جنوبی در این زمینه از استان‌های کم‌برخوردار در سطح کشور بود.

وی بیان کرد: طی سه سال و نیم گذشته هزار و ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی گازرسانی شد و تعداد روستاهای گازدار استان به هزار و ۴۵۰ روستا افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اضافه کرد: با این اقدام ضریب پوشش گاز روستایی از ۳۵ درصد به ۹۶ درصد افزایش یافته و طی ۲ ماه آینده نیز این رقم به ۹۸ درصد افزایش خواهد یافت که فراتر از میانگین کشوری یعنی ۸۵ درصد است.

وی گفت: طی سال گذشته ۶۳۴ روستای خراسان جنوبی به شبکه سراسری گاز متصل شد که در عملکرد ۶۰ ساله شرکت ملی گاز ایران بی‌سابقه بود، همچنین در این خصوص ۲ هزار و ۵۰۰ شبکه را در سطح استان اجرا کردیم.

هاشمی با اشاره به توازن در گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی هم گفت: در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی به گونه‌ای عمل شده که در حال حاضر ضریب برخورداری از گاز بالای ۹۵ درصد است و تمام شهرستان‌های استان جزو شهرستان‌های سبز از نظر ضریب گازرسانی هستند.

وی اظهار داشت: پوشش گاز شهری در خراسان جنوبی هم به ۱۰۰ درصد رسیده و تمام شهرهای خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید   بزرگ ترین پروژه های پدافند غیرعامل شهری بیرجند را بشناسید + تصاویر

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: تا ابتدای سال ۱۳۹۷ تنها ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی خراسان جنوبی به شبکه گاز متصل بود که در حال حاضر به  هزار و ۷۵۰ واحد افزایش یافته و این طرح‌ها از محل  مصوبه شورای ملی اقتصاد مشمول یارانه و اجرایی شد.

وی افزود: براساس مصوبه شورای اقتصاد، انتقال خطوط گاز تا ورودی واحدهای تولید و صنعتی مشمول یکسری یارانه از سوی دولت و شرکت ملی گاز می‌شود، ما در خراسان جنوبی بخش‌بندی و برنامه‎ریزی را به گونه‌ای انجام دادیم که واحدهای تولیدی خراسان جنوبی ریالی را در خصوص هزینه گازرسانی پرداخت نکنند.

هاشمی اظهار داشت: از آنجایی که خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، اقدامات زیرساختی که توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، زمان‌بر و هزینه‌بر است.

وی درخصوص گازرسانی به روستاهای مرزی خراسان جنوبی هم گفت: تمامی روستاهای مرزی خراسان جنوبی چه در مرز افغانستان و چه مرز با سایر استان‌ها ضریب پوشش خوبی در زمینه گازرسانی دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها