بازارچه مرزی یزدان پس از ۷ سال بازگشایی شد

بازارچه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه پس از ۷ سال تعطیلی، بازگشایی شد.

به گزارش “پیام خاوران“، بازارچه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه صبح امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی و  نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی پس از ۷ سال تعطیلی بازگشایی شد.

حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در بازدید از این پایانه مرزی گفت: مدت زیادی است که با توجه به درخواست  اهالی  مناطق مرزی استان و هم بدلیل استفاده حداکثری از ظرفیت مرز که یکی از محورهای توسعه و پیشرفت مناطق استان  است ، در تلاش بودیم تا بازارچه های مرزی استان را درکنار پایانه مرزی ماهیرود، فعال کنیم .

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که با پیگیری های صورت گرفته در کنار فعالیت پایانه ماهیرود، پایانه مرزی یزدان و دوکوهانه و گلورده با مصوبات خوبی که داشتیم بازگشایی و فعالیت های مرزی انجام شود.

ملانوری گفت: گفتگو ها و جلساتی هم  بین تجار ایران و افغانستان انجام شده و درخواست های زیادی برای فعالیت اقتصادی وجود دارد که با فراهم شدن زیرساخت ها از امروز شاهد بازگشایی و فعالیت پایانه مرزی یزدان هستیم و در کنار آن میل مرزی ۷۳ و دوکوهانه بازگشایی خواهد شد و هم استان و هم اهالی شهرستانهای مرزی استان و کشور افغانستان از این فعالیت ها بهره مند شوند .

سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در آئین بازگشایی بازرچه مرزی یزدان گفت: دستگاه های مرتبط ،در خصوص تثبیت پایانه گمرکی یزدان،  اقدامات لازم را انجام دهند .

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که با حمایت استاندار در سال مانع زدایی ، این مانع بزرگ از سر راه گمرک یزدان برداشته شد و خرده فروشی در پایانه مرزی یزدان اجرایی شد.

بیشتر بخوانید   در گفت وگو با کارآفرین برترخراسان جنوبی و مدیرعامل این شرکت دانش بنیان عنوان شد:مهراس کویر؛ تولید در تراز جهانی

اسحاقی گفت: آن چیزی که برای مردم مهم است این است که دستگاه های مرتبط و شخص رییس جمهور در خصوص تثبیت پایانه گمرک یزدان اقدامات لازم را انجام دهند .

نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه تاکید کرد: وجود پایانه گمرک یزدان می تواند در تثبیت امنیت و اقتصاد پویا و پایدار در کشور نقش بسزایی داشته باشد.

گفتنی است، بازارچه مرزی یزدان به‌عنوان قدیمی‌ترین بازارچه مرزی استان، سال‌ها از نظر صادرات اولین در خراسان بزرگ و دومین در کشور بود اما در سال ۹۳ از سوی افغانستان تعطیل شد.

بازارچه یزدان به عنوان یکی از اولویت های اشتغال و ایجاد جمعیت پایدار در مرز محسوب می شود و تنها مرزی است که ما را به ولایت هرات وصل می‌کند.

منبع: خاورستان

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها