قصه پرغصه انتقال صنوف آلاینده بیرجند بعد از ۱۴سال/بازدید نماینده مردم بیرجند از محل اجرای طرح+عکس

در حالی که ۱۴ سال از طرح انتقال صنوف آلاینده بیرجند سپری می شود هنوز ۳۴۰ واحد منتقل نشده اند و مردم و اصناف از این وضعیت گلایه مندند

به گزارش “ پیام خاوران “، حکایت پر پیچ وخم سریال انتقال صنوف آلاینده بیرجند به سال ۸۷ برمی گردد، این طرح در آن سال از سوی مسئولان وقت مطرح شد اما بعد از گذشت ۱۴ سال هنوز اندر خم یک کوچه است

این روند گلایه بسیاری از صنوف را درآورده است چرا که برای انتقال برخی از صنوف هنوز هیچ کاری انجام نشده است گویا روند اجرایی پر پیچ وخم این طرح سر دراز دارد .

با گذشت بیش از ۱۴ سال از مطرح شدن طرح واگذاری زمین به اصناف بیرجند وانتقال آن به خارج از شهر،در این مدت ۷۸ هکتار زمین در محدوده خارج از شهر در نظر گرفته شده که باید دو هزار و۸۰ واحد صنفی درآن ساخته شود.

اما با گذشت ۱۴ سال از این طرح هنوز ۴۲ هکتار از زمینها واگذار شده است که ۱۵ هکتار از شهرداری و۱۷ هکتار از راه وشهرسازی باقی مانده است و ۳۴۰ واحد در مصنوعات چوبی، فلزی،مصالح ساختمانی،آلومینیوم وتعدادی از مکانیکی ها هنوز منتقل نشده اند .

برای تهیه این گزارش به سراغ برخی از شهروندان بیرجندی رفتیم تا نظرشان را در خصوص انتقال صنوف آلاینده جویا شویم .

یکی از شهروندان ساکن در خیابان عدل بیرجند با گلایه از سد معبر، سروصدای گوش خراش وتجمع های بی دلیل وخارج از عرف را از جمله مشکلاتی دانست که ساکنان با آن مواجه هستند.

احمدی با بیان اینکه ۸ سال است در این محله زندگی می کنم ودر این سالها بارها وبارها از سروصدای آلاینده ها به شهرداری گلایه کردیم اما هیچ تاثیری نداشت گفت:ما ساکنان این خیایان از سر وصدای برخی واحدها آرامش نداریم که ترافیک وشلوغی بیش از حد وکثیفی خیابان مزید براین مشکل شده است.

بیشتر بخوانید   ممنوعیت مرخصی به سارقین حرفه‌ای در نوروز

وی با بیان اینکه گاهی برخی مکانیکی ها از پیاده روها برای تعمیر خودروها به دلیل جا استفاده می کنند که سد معبر می شود افزود: درکنار منزل ما یک صافکاری ماشین است که مخل آسایش اهالی شده است .

وی ادامه داد: این مغازه از ساعت ۸ صبح شروع به کار می کند ودر ساعتی که مردم می خواهند استراحت کنند با سروصدای زیاد آسایش را از همه می گیرد وبه جز این صافکاری،یک کابینت سازی هم درآن طرف خیابان وجود دارد که صدای ناشی از برش ورقه ها قوز بالای قوز شده است.

اما در گوشه ای دیگر از شهر بیرجند علاوه براینکه مردم از صنواف آلاینده گلایه دارند برخی صنوف هم از انتقال جدید به شهرک گلایه دارند ومعتقدندمسئولان مربوطه هر روز امروز وفردا می کنند.

این تعمیرکار ماشین گفت:برای انتقال صنوف مبلغی را پرداخت کرده ام اما هنوز برای انتقال کار خاصی صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت تعاونی ساماندهی صنوف آلاینده بیرجند از عدم همکاری راه و شهرسازی در واگذاری زمین ها گلایه کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان هیچ همکاری برای اتمام این پروژه ندارند، در این چند سال واقعا خسته شدیم، پول همه زیرساخت را از ما می گیرند و ما باید از مالکین بگیریم.

دلیربا اشاره به اینکه تاکنون حدود هشت و نیم میلیارد تومان برای آماده سازی و زیرساخت های این سایت هزینه شده است، گفت: اتمام این پروژه حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه دارد که در توان مالکان نیست و دولت باید کمک کند.

نماینده مردم شهرستانهای بیرجند،درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی هم با گلایه از روند کند انتقال صنوف آلاینده بیرجند گفت: برای تعیین تکلیف صنوف باید در اولین فرصت با ترکیبی از اعضا جلسه ای با استاندار برگزار شود.

بیشتر بخوانید   برقرسانی به سایت صنوف آلاینده شهر بیرجند نیازمند 40 میلیارد تومان اعتبار است

خسروی با بیان اینکه این طرح اگر بیشتر از این فرسایشی شود انگیزه اصناف را از بین می برد افزود:باید علت تاخیر در واگذاری زمین ودلایل عقب ماندگی طرح انتقال صنوف به صورت فهرست وار اعلام شود.

وی با اشاره به مشکلات واگذاری زمین توسط شهرداری گفت:مسئولان علت تاخیر در پروزه انتقال صنوف را به صورت مکتوب اعلام کنند چرا که اگر مسئولی کم کاری کند قوه قضائیه به عنوان ترک فعل مدیران برخورد می کند.

خسروی ادامه داد: امروز وقتی می بینیم که رئیس جمهور دولت سیزدهم به دیدار و ملاقات مردم حتی در غسالخانه می رود، دیگر قابل قبول نیست که مسئولی برای حل شنیدن مشکلات شما(صنوف آلاینده) وقت نگذارد.

حال باید نشست ودید که مسئولان تا چه زمان دیگر گره از این پروژه باز میکنند.

 

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها