تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون درخراسان جنوبی به ۵۵۰۰ میلیارد ریال می‌رسد

مدیرشعب بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی از رشد ۱۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات به تعاونی های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه تعاون در بخش تعاون است.

به گزارش ” پیام خاوران ” رضا ملایی به همراه اعضای ستاد نکوداشت هفته تعاون در بازدید از دفتر پایگاه خبری ” پیام خاوران ” با بیان اینکه بانک توسعه تعاون تنها بانک تخصصی در حوزه معادن است اظهار داشت: از سال ۸۸ تاکنون علی رغم مشکلات کشور در راستای تحریم های ظالمانه بهترین عملکرد را در این حوزه داشتیم.

وی با بیان اینکه رسالت بانک توسعه تعاون حمایت از بخش تعاون است افزود: ما مکلف هستیم بیش از ۷۰ درصد اعتباراتمان را برای این حوزه داشته باشیم.

مدیرشعب بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی  با بیان اینکه رسالت ما در کنار تعاونی ها، حمایت از ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود است تا بتوانیم هم سو با سیاست های وزارت تعاون کار کنیم بیان کرد: در چند سال اخیر از جمله بانک هایی بودیم که عاملیت طرح های بزرگ کشوری از جمله طرح بزرگ اشتغال پایدار روستایی را داشتیم.

ملایی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی تلاش شده است در راستای جذب اعتبارات حوزه تعاون به بهترین نحو در راستای اشتغال پایدار در مناطق روستایی گام برداریم تصریح کرد: صندوق توسعه ملی یک ظرفیت بسیار خوبی است که در خراسان جنوبی توانستیم از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی کم برخوردار است و صندوق توسعه ملی نیز برای این منظور تسهیلات با نرخ های پایین تر از نرخ مناطق برخوردار در نظر داشته است ما جزو ۳ استان برتر در جذب این اعتبارات بودیم و توانستیم از این ظرفیت در حوزه معادن و صنایع استان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید   اقدامات شهرداری بیرجند برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر

مدیرشعب بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه معادن از ظرفیت های بزرگ استان است یادآور شد: در حوزه کشاورزی با توجه به نیاز استان حمایت هایی داشته و در طرح رونق تولید نیز عملکرد مثبتی داشته ایم .

ملایی با بیان اینکه یکی از بانک هایی بودیم که مکلف بود در بحث اعطای تسهیلات مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید فعال باشد اظهار داشت: در بحث اشتغال خانگی نیزدر دو سال اخیر از جمله بانک های عاملی بوده ایم که جذب ۱۰۰ درصدی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تفاهم نامه ۳ جانبه ای بین مجموعه بانک، وزارت تعاون منعقد شد تا به عنوان یکی از بانک های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن با اولویت تعاونی های مسکن به ویژه مسکن کارگری اقدام کنیم افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید و وزیر جدید شاهد این هستیم که دیدگاه مثبتی نسبت به بخش تعاون و بانک توسعه تعاون وجود دارد.

مدیرشعب بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی گفت: با توجه به مسئولیتی که برای ما تعیین شده که کمک به افزایش رسیدن به سقف ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی است امید است دولت نیز کمک کند زیرا سرمایه اولیه ما به شدت پایین است و نیازمند حمایت دولت هستیم.

ملایی با بیان اینکه در این استان هر ساله بیش از ۱۰۰ درصد رشد پرداخت تسهیلات را شاهد هستیم اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین بار بیش از ۳۸۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم و پیش بینی ما این است تا پایان امسال نیز این تسهیلات به ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد چراکه این مهم به رونق و تقویت بخش تعاون وافزایش اشتغال کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید   طرح تبدیل «H30 کراس» با چهار محصول ایران‌ خودرو

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها