خراسان جنوبی در حوزه سواد آموزی از رتبه های برتر کشور است

🔹معاون وزیر و رئیس سازمان سواد آموزی کشور به جهت کسب رتبه” خیلی خوب و قابل تقدیر” درحوزه سواد آموزی، از استاندار خراسان جنوبی تقدیر کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، شاپور محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی کشور، طی نامه ای از حمید ملانوری استاندار و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان جنوبی به خاطر کسب رتبه” خیلی خوب و قابل تقدیر “در ارزیابی شاخص های کمی و کیفی فعالیت های سوادآموزی در سال ۱۳۹۹ تقدیر کرد.

در متن نامه معاون وزیرو رئیس سازمان سوادآموزی کشور به استاندار خراسان جنوبی آمده؛” سازمان نهضت سواد آموزی همواره تلاش داشته است روندها و رویه های خود را برای ارائه خدمات سوادآموزی به عنوان یک موضوع حاکمیتی و مهارت چند وجهی (آموزشی- اجتماعی) به نحوی طراحی کند تا زمینه کاربست مهارت سواد را مشتمل بر آگاه سازی، توانمندسازی و اصلاح رفتار برای ایفای نقش ها و مسئولیت مخاطبان و ذینفعان در تراز سوادآموزی جامعه محور بیش از پیش فراهم سازد. بر این باور هستیم که ارائه هدفمند و هوشمندانه خدمات سوادآموزی به جامعه هدف، زمینه خودکفایی و استقلال فرهنگی، آموزشی و اجتماعی مخاطبان را در تراز بیانیه گام دوم انقلاب بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

بررسی و ارزیابی عملکرد فرصت مغتنمی را برای ترسیم روشنی از آن چه هست و باید باشد در دسترس قرار می دهد. این فرآیند هر چه مبتنی بر بکارگیری مؤلفه های تحول مدارانه و اصلاح گرایانه باشد، جریان تولید و بهبود کیفیت را در نظام آموزشی تسهیل و تسریع می کند. در این راستا تدابیر و فعالیت های سواد آموزی آن استان در سال ۹۹ بر اساس محورهای ۲۵ گانه به صورت مستند بررسی و ارزیابی شده است. عملکرد آن استان در شاخص های تعیین شده بر اساس شواهد و نتایج ارزیابی(کارنامه پیوست) حائز کسب رتبه خیلی خوب و قابل تقدیر شده است.

بیشتر بخوانید   عدم معرفی پتانسیل های گردشگری ضعفی برای خراسان جنوبی است

کسب این رتبه، مطمئناً در سایه حمایت های همه جانبه جنابعالی اتفاق افتاده است، انتظار می رود با توجه به نتایج به دست آمده از ارزیابی به عمل آمده اقدام لازم به منظور حفظ جایگاه استان در این سطح صورت گرفته و همکاران محترم برای ارتقاء شاخص هایی که پایین تر میانگین کشوری است نیز تلاش لازم را مبذول دارند”.

شایان ذکر است؛ سازمان نهضت سوادآموزی کشور، فعالیت های حوزه سوادآموزی استان ها را در سال ۱۳۹۹ در ۲۵ شاخص ارزیابی نموده که خراسان جنوبی در ۶ شاخص صددرصد امتیاز را کسب کرده است.

حوزه سوادآموزی استان خراسان جنوبی در این ارزیابی ها در مباحث توانمندسازی، توزیع اقلام آموزشی، تبلیغ و ترویج، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، آموزش رایانه و مشتری مداری، رتبه اول را در بین استان های کشور از آن خود کرده و در ۱۹ شاخص دیگر از جمله مسئولیت پذیری آموزش و پرورش، اطلاع رسانی، طرح نماز، بهبود کیفیت و … جزء ۱۰ استان برتر است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها