اولین بازارچه صنایع دستی نهبندان به زودی راه اندازی می شود

فرماندار نهبندان گفت: اولین بازارچه صنایع دستی شهرستان نهبندان در رشته های مختلف هنری به زودی برای عرضه و فروش محصولات راه اندازی می شود. 

به گزارش “پیام خاوران“، مجید بیکی در ستاد توسعه تعاون شهرستان نهبندان که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد اظهار کرد: تعاونی ها پیش از این به عنوان تعاونی های مصرف و تعاونی های روستایی فعالیت داشتند، اما هم اکنون هدف تعاونی ها جمع آوری سرمایه خرد مردم و نقش آفرینی آحاد مردم در بخش های مختلف اقتصادی است که البته به طور کامل تحقق پیدا نکرد.

فرماندار نهبندان با اشاره به آمار تعاونی ها و سهم اشتغال آنها، گفت: این درصد هم زیاد محقق نشده است چرا که  مقرر بود بر اساس پیش بینی های کشوری، ۲۵ درصد اشتغال کشور را شرکت تعاونی ها ایجاد کنند اما آمار ۸۵ تعاونی با ۴ هزار و ۳۰۰ نفر عضو البته به جزء سهام عدالت، سایر تعاونی ها در بحث اشتغال عددی قابل قبولی محسوب نمی شود.

وی به پرداخت تسهیلات به تعاونی ها اشاره کرد و افزود: بانک های توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید تسهیلاتی را به تعاونی ها پرداخت می کنند، تسهیلات بخش عشایری برای نقاط مرزی، سهم به سزایی در کمک به تعاونی ها و اقتصاد آنها داشت اما تعاونی ها باید تلاش کنند تا اقتصاد کشور بهبود یابد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه  تعاونی ها باید روش های مختلف بازاریابی را یاد بگیرند، گفت: از مزیت های کرونا این بود که کسب و کار الکترونیک گسترش یافت که اگر  در این مورد عقب بمانند در آینده نقشی نخوهند توانست اجرا کنیم.

وی گفت: ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در نهبندان توسط تعاونی ها پرداخت شده است و اولین بازارچه صنایع دستی شهرستان در رشته های مختلف به زودی راه اندازی می شود که فضا و بستری برای افردی است که علاقه مند به فعالیت هستند در این بازارچه فروش محصولات، حمایت های میراث فرهنگی و عرضه محصول را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید   استجابت دعا مشروط به آن است که سرنوشتمان را خوب رقم بزنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها