جذب ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای آبادانی شهرستان درمیان

معاون اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی درمیان گفت: تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار برای پیشرفت و آبادانی شهرستان درمیان جذب شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، سلمان محمددوست در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد یکساله بنیاد علوی در شهرستان درمیان با اشاره به اینکه هدف اصلی قرارگاه توانمندسازی مردم از طریق افزایش راندمان تولید و رفع موانع تولید است اظهار داشت: پشتیبانی از مردم و تولیدات آنها با استفاده از ظرفیت های داخل شهرستان درمیان هدف قرارگاه برای تحقق این هدف است.

وی با بیان اینکه در همین خصوص رسته های اصلی اشتغال را در شهرستان درمیان شناسایی کردیم، افزود: این رسته ها شامل رسته زرشک، دام سبک و سنگین، صنایع دستی، مرغ گوشتی، گردشگری و پرورش شتر مرغ است.

معاون اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی درمیان با بیان اینکه طرح مرتع کاری ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان درمیان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان اجرایی شده است، ادامه داد: طرح توزیع مرغ تخمی و ۱۵ تن دان بین ۴۵۰ خانوار، زنگ زرشک با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان و توزیع ۱۷ هزار اصله نهال مثمر با ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار بین کشاورزان از دیگر طرح های اجرا شده در درمیان است.

محمددوست با بیان اینکه بیش از ۶۵ تن زرشک با رقمی به ارزش دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در جهت کاهش خسارت کشاورزان از آنها خریداری شده است، اظهارداشت: علاوه بر اینها بیش از ۳۵۰ فقره تسهیلات زیر ۱۵۰ میلیون تومان به ارزش ۲۱ میلیارد تومان و هفت فقره تسهیلات کلان به ارزش در مجموع پنج و نیم میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در رسته کشاورزان بیش از ۴۰ هکتار مزرعه زرشک با ۲۴ هزار اصله نهال یارانه ای ایجاد شده است، گفت: همچنین دو واحد سرخانه مخصوص زرشک و ۱۲ تالار بهداشتی زرشک راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید   برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

محمددوست با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار برای پیشرفت و آبادانی شهرستان درمیان جذب شده است، ادامه داد: از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان آن اعتبار و مابقی تسهیلات بوده است.

منبع: شبستان

پایان پیام/۴۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها