مسکن ارزان قیمت برای کارگران خراسان جنوبی احداث می شود

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: تفاهم نامه ۱۰۰ هزار واحد مسکن کارگری با وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی منعقد شده که ۵ هزار واحد پالایش و ساماندهی شده است.

به گزارشپیام خاوران، غلامحسین حسینی در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان با بیان اینکه ۱۹ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی ساخته شده است اظهار داشت: تفاهم نامه ۱۰۰ هزار واحد مسکن کارگری با وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی منعقد شده که ۵ هزار واحد پالایش و ساماندهی شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی در تشکیل تعاونی‌ها باید از سمت و سوی کمیت به سمت کیفیت حرکت کنیم و از سنت‌ها عبور و خود را با شرایط روز تطبیق دهیم تا با این شرایط بتوانیم در بازارهای دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه تعاونی‌ها باید با شکل جدیدی  به لحاظ  قدرت مالی و مدیریتی که تعریف می شود تشکیل شود افزود: شفاف سازی و اصلاح قانون بخش تعاون با ضمانت اجرایی که باید پیوست آن باشد مستلزم این است که به آن ۲۵ درصد سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور دست یابیم زیرا در شرایط  فعلی همیشه در بهترین حالت در ۸ درصد بوده ایم و مقداری وضعیت خوب نیست.

حسینی بیان کرد: تعاونی‌ها شبکه گستره بسیار قوی هستند که هر زمان که نظام جمهوری اسلامی ایران  تصمیم گرفت مسکن ارزان قیمتی برای مردم بسازد به سمت تعاونی‌ها رفته است.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌های مسکن ساخته شده است تصریح کرد: ۱۹ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی ساخته شده است که از لحاظ  کیفیت و کمیت قابلیت رقابت با سایر مسکن ها توسط سایر بخش‌های اقتصادی ساخته شده است را دارد.

بیشتر بخوانید   ساخت دو هزار و 153 سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی عدد انحراف در بخش تعاونی‌های مسکن را کمتر از یک عنوان و خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ۱۰۰ هزار واحد مسکن کارگری با وزارت راه و شهرسازی در استان منعقد شده است که ۵ هزار واحد پالایش و ساماندهی شده است.

حسینی یادآور شد: بر اساس آخرین آمار یک پالایش نهایی و تقاضای جدید جمع آوری خواهد شد تا به طور رایگان زمین در اختیار کارگران قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است برای کارگران مسکن بسازیم باید مسکن ارزان قیمت بسازیم اظهار داشت: همچنین اگر قرار است مسکن ارزان قیمت ساخته شود حتما باید سراغ بخش تعاون برویم.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه  بیش از ۵ هزار مکان برای توزیع کالا در سطح کشور داریم افزود: تاکنون ۹۶ تن روغن خوراکی با قیمت تنظیم بازار در استان توزیع شده است و این آمادگی را داریم در قسمت کالاهای یارانه ای تنظیم بازار اقدامات لازم را انجام دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه مولفه‌هایی برای توسعه استان در حوزه مرز، معدن و محصولات استراتژیک تعریف شده است گفت: تلاش کرده ایم در بحث تشکیل تعاونی استراتژیک کشاورزی در توسعه استان نیز سهم داشته باشیم و خوشبختانه تعاونی کشاورزی در استان جای خود را باز می کند و بسترسازی لازم و ریل گذاری برای نحوه تامین منابع در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اتاق تعاون سعی کرده است برای ورود به توسعه استان نیز برنامه داشته باشد اظهار داشت: تلاش کردیم هم افزایی خوبی در بخش خصوصی استان ایجاد کنیم، می خواهیم بخش خصوصی استان را برای بیان مشکلات خود به سمت و سویی پیش ببریم که در مباحث توسعه ای استان کمک کنند.

بیشتر بخوانید   پرداخت بیش از 380 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در خراسان جنوبی

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حوزه قضایی یک دستورالعملی مبنی بر تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی داشته ایم که اجرا نشده بود و این کارگروه دو سه ماه قبل در دادگستری تشکیل شد و اتاق تعاون عضو این کارگروه است.

در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی ۸ تعاونی به عنوان تعاونی برتر استانی، ۷ تعاونی به عنوان تعاونی شایسته تقدیر و یک تعاونی(تعاونی ۰۴ بیرجند) به عنوان تعاونی شایسته تقدیر ملی انتخاب شد.

تعاونی‌های بنیاد توسعه کارآفرینی، کارکنان کویر تایر، اتحادیه تعاونی‌عای توسعه روستایی دهیاری، توسعه روستایی سبزاندیشان استخرک، کشاورزی معجره تاجکوه، خدمات فنی و مشاوره‌ای یاس و خوراک دام و طیور امید به عنوان تعاونی‌های برتر استان معرفی و تجلیل شدند.

همچنین تعاونی مسکن ایثارگران نیروهای مسلح، اتحادیه بازرگانی تعاونی‌های مصرف فرهنگیان، مصرف جهاد کشاورزی قاین، مسکن فرهنگیان، بلدرچین پرطلایی، فرش میثاق و تعاونی روستایی دامداران و کرک داران نیز به عنوان تعاونی‌های شایسته تقدیر نیز با اهدای لوح تقدیر و تندیش جشنواره تجلیل شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها