گلایه نماینده مردم بیرجند از وعده‌های چندین ساله افتتاح جاده بیرجند ـ قاین

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه باید یک زمانی برای طرح‌ها مشخص شود تا نمایندگان و رسانه‌ها بتوانند پیگیر باشند گفت: جاده بیرجند قاین تاکنون چندین مرتبه اعلام شده افتتاح می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین خسروی اسفزار شامگاه جمعه در شورای اداری بیرجند که با حضور رئیس جمهور همراه بود اظهار داشت: متاسفانه گاهی اوقات اعتبارات در یک شهرستان در حد چند آپارتمان است، این باید توجه بیشتری به آن شود.

وی افزود: امید است با عنایت ویژه دولت مردمی و تلاش مسئولان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، مردم منتظر هستند تا در یکسال اول جهشی محسوس و ملموس را در خراسان جنوبی ببینند و مشکلات و مسائل استان باید اولویت بندی شوند.

وی ادامه داد: باید یک زمان بندی مشخصی همراه با  اولویت‌ها مشخص شود و برای هر مسئله ای تعیین کنید، هم مردم امیدوار باشند که در آینده چه کار خواهد شد و هم رسانه‌ها بتوانند پیگیر باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده بیرجند – قاین تاکنون چندین مرتبه گفته شده که تا پایان سال افتتاح خواهد شد،  میزان پیشرفت راه آهن این استان را ۱۰ ماه قبل وزیر راه گفت ۲۰ درصد پیشرفت دارد، اکنون هم می گویند ۲۰ درصد پیشرفت دارد، باید یک زمانی برای طرح‌ها مشخص شود تا هم نمایندگان پیگیری کنند و هم رسانه‌ها پیگیر باشند.

 ۵۵۰ کیلومتر راه در دست اجرا است 

مدیر کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی هم اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن در استان ۷ هزار و ۲۰۰ واحد است و ۳۰۰ هکتار زمین هم برای بخش مسکن اختصاص داده ایم و اکنون برای اجرای سهم یک میلیون واحد مسکونی دولت سیزدهم در خراسان جنوبی آمادگی لازم وجود دارد.

داعی با بیان اینکه در بخش راه ۵۵۰ کیلومتر در دست اجرا است که حدود ۱۲ ردیف ملی می شود و تکمیل آن ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است افزود: از محل پیوست یک قانون بودجه ۵۱۵ میلیارد تومان ردیف های خراسان جنوبی است که تقاضا داریم تخصیص صد درصد شود تا عقب افتادگی استان جبران شود.

بیشتر بخوانید    نیروی انسانی،مهمترین سرمایه شرکت برق خراسان جنوبی است

مدیر کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: از بند «ط» ۴۱۹تبصریه ۲ قانون بودجه  ۴۱۹ میلیارد تومان برای راه‌های استان پیش بینی شده است که درخواست داریم در مجموع این ۹۵۰ میلیارد تومان تخصیص یابد و مطالبات پیمانکاران راه استان ۲۵۰ میلیارد تومان است که درخواست داریم به صورت اورژانسی سریعتر پرداخت شود.

داعی با تاکید بر اینکه در حوزه راه آهن نیز ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد فایناس صندوق توسعه ملی و بانک‌ها به پروژه تزریق شود تا زودتر پروژه به اتمام برسد، یادآور شد: برای استان کم برخوردار خراسان جنوبی درخواست داریم درصدی از ارزش افزوده برای توسعه حوزه حمل و نقل تخصیص یابد.

وی با تاکید براینکه ما در ابتدای سال گذشته ۶۱۴ کیلومتر باند دوم در خراسان‌جنوبی داشتیم که امروز به ۷۵۱ کیلومتر رسیده است ادامه داد: در یک سال ما توانستیم ۱۳۷ کیلومتر باند دوم به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان ایجاد کنیم.

داعی گفت: در ابتدای سال ۹۹ تعداد قراردادهای ما در حوزه باندهای دوم هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که الان به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و اکنون ۵۵۰ کیلومتر باند دوم با پیشرفت ۳۵ درصدی در دست اجرا داریم هدف‌گذاری ما برای سال جاری ۱۱۳ کیلومتر باند دوم است که تا الان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 فرآوری ۲۲ درصدی زعفران 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه در حوزه محصولات استراتژیک با اینکه رتبه دار هستیم اما در حوزه فرآوری با مشکل مواجهیم که درصد  بالایی از این محصولات خام فروشی می‌شود اظهار داشت:  تنها ۲۲ درصد از زعفران، ۱۸ درصد از عناب، ۱۵ درصد از انار و ۳۲ درصد از زرشک استان فرآوری می‌شود.

بیشتر بخوانید   کارخانه کنسانتره آهن در زیرکوه 6 ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود

غلامرضا قوسی با اشاره به انجام سه پروژه  بیان کرد: در این طرح سیستم آبیاری نوین را در ۳۲ هزار هکتار اجرا کرده‌ایم که با اجرای سیستم‌های آبیاری نوین ۸۰ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی استان صرفه جویی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مورد نهضت گلخانه‌ای نیز ۱۱۸ میلیارد تومان قرارداد اجرای کار بسته‌ایم، عنوان کرد: کل اعتبار قرارداد نیز ۱۹۰ میلیارد تومان بوده و پیش بینی اشتغال‌زایی آن نیز پنج هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: ۴ هزار قنات در استان بازسازی شده و شناسنامه‌ آن ها آماده است و اگر اعتبار ویژه به استان داده شود تا ۵ سال آینده می‌توانیم ۵۰ درصد قنوات را احیاء کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها