آقای رئیسی زرشک کاران خراسان جنوبی را خشنود کنید

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشاورزان این استان متضرر شده است گفت: دولت فکری به حال زرشک استان بردارد و کشاورزان را خشنود کند.

به گزارش “پیام خاوران“، سلمان اسحاقی در شورای اداری استان که با حضور ریاست جمهور و هیأت همراه برگزار شد اظهار داشت: اربعین سال گذشته بود که آیت الله رئیسی در پایانه گمرک یزدان حضور یافتند و در آنجا برای دولت ابراز تاسف کردند که چرا از این ویژگی خاص استفاده نمی کنند.

وی افزود: پس از انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان ریاست جمهور با حمایت ایشان و استاندار خراسان جنوبی این پایانه گمرک باز شد و مردم زیرکوه از این اقدام خرسند شده و قدردانی می کنند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تثبیت پایانه مرزی گمرک یزدان از خواسته های کشوری و مردم این منطقه در حوزه بین الملل است بیان کرد: امروز در حوزه بین الملل شاهد هستیم که اقتدار آیت الله رئیسی به گونه ای است که روسای کشورهای دیگر با ایشان  تماس گرفته و شروط ایشان را می پذیرند که این یک افتخار برای نظام است.

اسحاقی به ثبیت دانشگاه بزرگمهر قاینات اشاره کرد و تصریح کرد: در دولت گذشته دل های مردم ما را هرشب و روز می لرزاندند که دانشگاه بزرگمهر قاینات که تنها دانشگاه بیرون از مرکز استان و در وزارت علوم مایه فخر و مباهات است امروز تثبیت شده است.

وی با تاکید بر اینکه درخواست می شود فکری به حال زرشک استان کنید خاطرنشان کرد: در حال نزدیک شدن به فصل برداشت زرشک هستیم و با وجود اینکه تنها استان کشور هستیم که دارای محصول زرشک است امروز انبارهای ما پر از زرشک است اما مردم انگیزه ای برای برداشت این محصول ندارند.

بیشتر بخوانید   موزه تاریخ سیاسی خراسان جنوبی راه اندازی شود

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشاورزان این استان متضرر شده است یادآور شد: درخواست ما این است که دولت آیت الله رئیسی فکری به حال این محصول بردارد و کشاورزان را خشنود کند.

اسحاقی با بیان اینکه عده ای می گویند در استان کارخانه شیر وجود ندارد، اما باید بگوییم تنها کارخانه شیر خراسان جنوبی در شهرستان قاین قرار دارد که حدود ۲ سال است که تعطیل شده است و امروز اگر رئیس جمهور دستور دهد این کارخانه بازگشایی شود در استان دارای کارخانه شیر می شویم.

برای ایجاد اشتغال در شرق کشور نیاز به سرمایه گذاری جدید نیست

حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی، نماینده مردم طبس، فردوس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی  در ادامه این مراسم اظهار داشت: در غرب استان چند پروژه بزرگ وجود دارد که بلاتکلیف و نیازمند توجه است.

وی با بیان اینکه اگر نیروگاه برق به بهره برداری برسد بیش از ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود افزود: کارخانه سیمان، نیروگاه، کارخانه منیزیم بلاتکلیف است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا برای ایجاد اشتغال در شرق کشور نیاز به سرمایه گذاری جدید نیست اگر این کارخانه ها فعال شود تعداد زیادی اشتغال ایجاد می شود.

طرح انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی “مزاح” است

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس نیز گفت: طرح انتقال آب از طریق خلیج فارس که برای استان در نظر گرفته شده است بیشتر شبیه مزاح است و هیچ تناسبی با ظرفیت‌های استان وخواسته مردم ندارد.

مصطفی نخعی با اعلام اینکه موضوع آب بزرگترین چالش حال حاضر و آینده استان است،  اظهار داشت: مسیر فعلی آب که از طریق خلیج فارس برای استان در نظر گرفته شده بیشتر شبیه مزاح است و هیچ تناسبی با ظرفیت‌های استان و خواسته‌های مردم ندارد.

بیشتر بخوانید   مدیرعامل بانک سپه اطمینان داد:هیچگونه برنامه ای برای تعدیل پرسنل بانکهای ادغامی نداریم

وی افزود: انتقال آب از دریای عمان و هم انتقال آب اگر از مسیر خلیج فارس می خواهد اتفاق بیفتد باید متناسب با خواسته‌های مردم و قابلیت‌های استان تغییر، تدوین و مجدد بروز رسانی و اجرا شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز یکی از مهمترین پتانسیل‌های استان است، شرایط مرزی کنونی برای مردم مرزنشین عایدات قابل توجه ای نداشته است.

نخعی با تاکید براینکه  رئیس جهور باید بر مراودات بیشتر بر افغانستان تاکید کند ادامه داد: تجارت چمدانی تا زمانی که به شکل واقعی انجام نگیرد خیلی نمی تواند در خدمت مردم مرز نشین قرار بگیرد.

وی گریزی بر طرح توسعه نهبندان زد واظهار داشت: بعد از ۲۲ سال سند توسعه نهبندان نتوانسته چهره این شهرستان را دگرگون کند، این سند باید مجدد مصوبه هیئت وزیران را گرفته و به روز رسانی شود.

 زیرساخت‌های انرژی استان بسیار ضعیف است 

نخعی افزود: به عنوان عضو کمسیون انژری مجلس اعلام می‌کنم زیرساخت‌های انرژی استان بسیار ضعیف است، نیاز است منبع پایدار پارس جنوبی به استان متصل شود، اتصال خط لوله جدید از پارس جنوبی به استان از مطالبات ما است.

وی با بیان اینکه صادرات زیاد فرآورده‌های نفتی به افغانستان داریم ولی فاقد خط لوله‌های فرآورده‌های نفتی هستیم و از ظرفیت تانکرهای جاده ای استفاده می شود بیان کرد:  باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود و خط انتقال اتیلن برای استان با دستور رئیس جمهور در دستور کار باشد که خود زیرساخت خوبی برای صنایع زیر دست پتروشیمی که صنایع کم آب بری هستند خواهند بود.

بیشتر بخوانید   اخبار از گوشه و کنار قاینات| افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای چاهک موسویه

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها