سرمایه‌گذاری ۱۳۲ میلیارد تومانی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی 

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: در راستای پشتیبانی از تولید و تامین زمین مورد نیاز و رفع موانع در ستاد توسعه خاوران، پست ۱۳۲ کیلووات ویژه منطقه ویژه اقتصادی استان احداث می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران”، علی اکبر اکبری راد با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امنیت موجود در مرزهای شرقی و استقرارمنطقه ویژه اقتصادی در مرکز استان، خراسان جنوبی می‌تواند به یکی از تاثیر گذارترین مناطق در زمینه تجارت خارجی تبدیل شود.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که مانع حضور سرمایه گذاران یا تولیدکنندگان است مشکل عدم تامین زیرساخت‌ها برای مناطق مستعد سرمایه گذاری هست که به دلیل عدم تامین برق برای احداث وراه اندازی واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی استان با مشکل مواجه بود.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا با دستور استاندار و پیگیری‌های انجام شده  و طرح موضوع در قرارگاه مانع زدایی و پشتیبانی ستاد توسعه خاوران وبه منظور تامین برق مورد نیاز صنایع مستقر شده و آنهایی که قصد استقرار در منطقه ویژه اقتصادی را دارند پست برق ۱۳۲کیلوولت در جوار منطقه ویژه با اعتبار بالغ بر ۱۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث و راه اندازی می‌شود.

اکبری راد با اعلام این که در همین راستا ۱۹ کیلومتر شبکه انتقال برق انجام خواهد گرفت، بیان کرد: با مذاکراتی که با سرمایه گذار انجام گرفته این پست ظرف ۱۸ ماه احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

وی از تامین ۳۵میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی استان به منظور تقویت برق واحدهای راه اندازی  شده در منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: در حال حاضر واحدهای صنعتی در این مجموعه با مشکل افت برق مواجه هستند که تزریق این اعتبارات مشکلات موجود را مرتفع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید   آغاز برداشت گندم در خراسان جنوبی

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی این اقدامات را در راستای پشتیبانی از تولید دانست و گفت: با مدیریت عالی و ساعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان، معاونین وهمکاران این مجموعه اقدامات بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی و رشد سرمایه گذاری و اشتغال در استان انجام گرفته است به طوری که در حال حاضر ۷۲ واحد تولیدی در این مجموعه عقد قرارداد سرمایه گذاری داشته اند که ۱۴ واحد با۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۸۳۱ نفر ایجاد اشتغال راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

اکبری راد بیان کرد: این تعداد واحد تا پایان سال جاری به ۲۰ واحد افزایش خواهد که شامل فرآوری محصولات کشاورزی، هیدروکربن، کاشی و سرامیک، تولید کاغذ، مواد غذایی، تولید انواع چرم مصنوعی، تولید پت و پری فرم، تولید نخ پشمی و….است.

وی با اشاره به اینکه طی پنج ماهه اخیر ۴ طرح بزرگ در این مجموعه در حال راه اندازی یا به بهره برداری رسیده اند ادامه داد: طرح بزرگ فروسیلیس، تولید اتصالات و لوله‌های کشاورزی، رمز ارزها و.. ازجمله طرح‌هایی هستند که در حال اجرا هستند که در مجموع بالغ بر۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار را فراهم می کند.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی مزایای منحصر به فرد منطقه ویژه اقتصادی استان را شامل نزدیک تر کردن منطقه ویژه اقتصادی ایران به شاهراه حلقوی افغانستان، واقع شدن در مرکز ثقل شاهراه ترانزیتی کریدور های منطقه ای وبین المللی، فراهم بودن کلیه زیر ساخت‌های سرمایه گذاری، صدور تمامی مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاری بصورت رایگان واگذاری زمین در کمتر از ۷۲ ساعت، مشمولیت معافیت مالیاتی ۱۳ساله و….دانست.

بیشتر بخوانید   جهاد تبیین در دانشگاه‌‌ها به مرحله اجرا درآید

اکبری راد گفت: یکی از دیگر اقدامات ارزشمند منطقه ویژه اقتصادی استان ایجاد وراه اندازی سایت مرزی در پایانه مرزی ماهیرود میباشد که فرصتی مناسب برای حضور سرمایه گذاران دربازار افغانستان محسوب می شود.

وی امکان حضور فعالان اقتصادی کشور افغانستان درقطعه مفصله مرزی با حداقل تشریفات کنسولی را از مزایای این مجموعه دانست و گفت: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی استان امکان سرمایه گذاری بدون مشارکت داخلی وهیچ گونه محدودیت برای سرمایه گذاران را فراهم کرده است.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران یاد کرد و افزود: این منطقه می‌تواند پل ارتباطی بین بنادر مهم خاورمیانه و آسیای میانه به منظور دپوی مواد اولیه، کالاهای ترانزیت و مرکز ثقل دپو توزیع کانتینرها خالی محسوب شود.

وی ورود آزاد وبدون حقوق گمرکی ماشین آلات، قطعات یدکی، مواد اولیه ومصالح ساختمان جهت احداث واحدهای تولیدی و تجاری را از دیگر مزایای سرمایه گذاری در این مجموعه برشمرد.

اکبری راد به تاثیر بسیار خوب این مجموعه در رشد توسعه استان بویژه تولید و اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: شناسایی و جذب سرمایه گذاران از اولویت‌های این استان و از اهداف و ماموریت‌های ستاد توسعه خاوران هست که باجدیت دنبال می‌شود.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اظهارداشت: در راستای اهداف ستاد توسعه خاوران تفاهم نامه‌هایی با سرمایه گذاران مبادله شده که در منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه گذاری کنند.

اکبری راد استان خراسان جنوبی را استانی مستعد سرمایه گذاری برشمرد و یادآور شد: باید همه افراد ومدیران نقش‌ آفرین در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری تلاش کنیم تا سرمایه ها را در خدمت تولید قرار دهیم.

بیشتر بخوانید   دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی: تعاون موثرترین نهاد برای توسعه کارآفرینی و اشتغال است

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها