رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور: اعتبارات باید به سمتی برود که نتیجه محور باشد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برای سال آینده بودجه از سمت توزیع اعتبارات در قالب ردیف ها به بودجه عملیاتی تبدیل می شود گفت: باید اعتبارات به سمتی برود که نتیجه محور باشد.

به گزارش “پیام خاوران“، مسعود میرکاظمی در دیدار با رئیس، معاون و کارکنان سازمان برنامه ریزی و بودجه استان اظهار داشت: برای سال آینده بودجه باید تغییرات عمده ماهیتی داشته باشد.

وی افزود: یعنی بودجه از سمت توزیع اعتبارات در قالب ردیف ها به بودجه عملیاتی تبدیل شود و برنامه و عملیاتی وجود داشته باشد و اعتبارات برای ارتقاء آن برنامه ها و درصد شاخصی که در این برنامه ها هستند اختصاص یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بودجه آینده ردیف های مختلفی نداشته باشیم زیرا ردیف های بودجه زیاد شده است بیان کرد: نگاه، نگاه عملیاتی و ارتقاء شاخص ها و رسیدن به هدفی که داریم است.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه باید اعتبارات به سمتی برود که نتیجه محور باشد تصریح کرد: علاوه بر آن برای آن عملیات غیر از اعتبارات موارد دیگری مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: چراکه شاید برای رسیدن به برنامه خاص و شاخص ها نیاز به اصلاح قوانین و مجوزهای خاص باشد و نیاز باشد بهره وری منابع انسانی افزایش یابد که در این راستا کل سازمان برنامه، بسیج خواهند شد در حوزه های مختلف اقدام کنند.

نبود مسائل انگیزشی برای نگهداشت نیروی انسانی

رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه خراسان جنوبی در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به تعداد نیروی انسانی و وضعیت آن و نبود مسایل انگیزشی برای نگهداشت نیروی انسانی و خلا  تعیین شاخص های بهره وری در دستگاههای اجرایی استان و دستیابی به آن اشاره کرد.

مجید پورعیسی به معرفی پتانسیل و ظرفیت های استان و عملکرد سازمان در راستای توسعه استان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تغییر ساختار بودجه برای سال آینده و برنامه محور بودن توزیع اعتبارات سال آینده سه نوع مطالعات باید اقدام شود.

بیشتر بخوانید   سرپرست شبکه بهداشت و درمان درمیان منصوب شد/افتتاح خانه بهداشت نوغاب

وی افزود: در این راستا بروزرسانی مطالعات آمایش استانی و انطباق آن با آمایش ملی، مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان و مطالعات اسناد توسعه شهرستانها، تا پایان سال به اتمام رسیده و جهت برنامه ریزی های لازم حول برنامه محور کردن اعتبارات اقدام شود.

رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه خراسان جنوبی همچنین به تعداد نیروی انسانی و وضعیت آن و نبود مسایل انگیزشی برای نگهداشت نیروی انسانی و خلا  تعیین شاخص های بهره وری در دستگاههای اجرایی استان و دستیابی به آن اشاره کرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه ریزی و بودجه خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: تهیه و تولید آمار و اطلاعات به روز و به هنگام از مهمترین وظیفه معاونت آمار و اطلاعات سازمان است.

جواد لطفی، افزود: در این راستا به دو طریق اعم از، تولید آمار با استفاده از اجرای طرح های آماری و جمع آوری آمارهای ثبتی اقدام می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه ریزی و بودجه خراسان جنوبی بیان کرد: این اطلاعات جهت تهیه برنامه های مختلف توسعه ای استفاده‌ می شود.

لطفی اظهار داشت: معاونت آمار و اطلاعات بازوی اجرایی مرکز آمار ایران و همچنین سازمان نقشه برداری کشور در استان است و این آمادگی را داریم تا آمارهای مدنظر  تا پایینترین سطح ممکن برای تهیه برنامه های مختلف تولید شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها