برقراری اینترنت همراه برای ۱۰ هزار خانوار روستایی خراسان جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از راه اندازی ۴۰ سایت توسعه شبکه ملی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار خانوار از اینترنت همراه بهره مند شده اند.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی بهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای استان از ابتدای امسال ۴۰ سایت شامل احداث ۲۴ سایت جدید و ارتقاء ۱۶ سایت همراه موجود، راه اندازی شده است.

وی افزود: با اجرای این ۴۰سایت، ۷۵ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۱۰هزار خانوار، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات متنوع مبتنی براین شبکه و اینترنت همراه بهره مند شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: این سایت ها به توسط اپراتورهای ارتباطی شامل همراه اول، ایرانسل و های وب و با اعتبارات تخصیص داده شده از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.

بهی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت توسعه تلفن همراه در سطح روستاها، تصریح کرد: همچنین از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای امسال با اجرای ۱۰ سایت توسعه شبکه همراه توسط همراه اول و ایرانسل، ۳۵ روستای استان از پوشش تلفن همراه بهره مند شده اند.

وی با اعلام راه اندازی ۱۰سایت دیگر توسعه اینترنت همراه روستایی طی یک ماه آینده، افزود: با اجرای طرح های پیش رو، تا پایان امسال میزان روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات در سطح خراسان جنوبی به بالای ۸۰ درصد می رسد.

منبع: شبستان

پایان پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   افزایش ۵۳ درصدی تصادفات فوتی/روزانه ۳۳ تصادف در خراسان‌جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها