۱۰ هزار خانوار روستایی خراسان جنوبی از پوشش اینترنت همراه برخوردار شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از برقراری اینترنت همراه برای ۱۰ هزار خانوار روستایی استان طی شش ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی بهی در جمع خبرنگاران از راه اندازی ۴۰ سایت توسعه شبکه ملی طی ۶ ماه اول سال جاری خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی عنوان کرد: در ادامه توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای استان از ابتدای امسال ۴۰ سایت شامل احداث ۲۴ سایت جدید و ارتقاء ۱۶ سایت همراه موجود، راه اندازی شده است.

وی افزود: با اجرای این ۴۰ سایت، ۷۵ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار خانوار، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات متنوع مبتنی براین شبکه و اینترنت همراه بهره مند شده اند.

بهی اظهار داشت: این سایت ها به همت اپراتورهای ارتباطی شامل همراه اول، ایرانسل و های وب و با اعتبارات تخصیص داده شده ازمحل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ا اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت توسعه تلفن همراه در سطح روستاها تصریح کرد: همچنین از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای امسال با اجرای ۱۰ سایت توسعه شبکه همراه توسط همراه اول و ایرانسل، ۳۵ روستای استان از پوشش تلفن همراه بهره مند شده اند.

وی با اعلام راه اندازی ۱۰ سایت دیگر توسعه اینترنت همراه روستایی طی یک ماه آینده یادآور شد: با اجرای طرح های پیش رو، تا پایان امسال میزان روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات در سطح خراسان جنوبی به بالای ۸۰ درصد می رسد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   یک بام و دو هوای بازار میوه و تره‌بار در بیرجند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها