ثبت نام متولدین ۷۰ برای دریافت واکسن کرونا در خراسان جنوبی آغاز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از آغاز ثبت نام متولدین ۷۰ برای دریافت واکسن کرونا در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امکان ثبت نام در سایت ملی ثبت نام واکسن کرونا(سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir) برای افراد ۳۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۷۰و قبل) باز شد.

وی از این گروه سنی درخواست کرد که به منظور تسریع روند واکسیناسیون در استان، هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام در سامانه مربوطه اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تزریق نه هزار و ۵۶۳ دُز واکسن طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان به ۴۰۱ هزار و ۸۷۶ دُز رسیده است.

به گفته وی تا کنون ۲۵۱ هزار و ۲۸۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵۰ هزار و ۵۹۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

فیروزآبادی با بیان اینکه واکسن برکت هم اکنون در استان موجود نیست عنوان کرد: پیگیر دریافت سهمیه برای استان هستیم تا هرچه سریع‌تر دوز دوم افرادی که در انتظار این واکسن هستند را تزریق کنیم.

دهقانی گفت: زمان تزریق دوز دوم بعد از یک ماه است اما اگر تأخیر به وجود آید مشکلی را ایجاد نمی‌کند فقط ایمنی که دو هفته بعد از دوز دوم اتفاق می‌افتد با تأخیر بیشتری ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: در تمام شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و جمعیت روستایی واکسیناسیون در مراکز جامع سلامت انجام می‌شود و کسانی هم که نمی‌توانند حضور پیدا کنند تیم‌های سیار به روستاها مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۸۶ مرکز تزریق واکسن در استان داریم که از این تعداد ۷ مرکز تجمعی و مابقی مراکز جامع سلامت است.

بیشتر بخوانید   دستگاه‌های اجرایی الگوی مصرف برق را رعایت کنند/ مدیران برای جذب حداکثری اعتبارات عمرانی تلاش کنند

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها