ثبت نام ۲۶۳۴ نفر متقاضی در طرح اقدام ملی

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طبس از ثبت نام ۲ هزار و ۶۳۴ نفر متقاضی در طرح اقدام ملی در این شهرستان خبر داد.

علیرضا یوسفی پور در گفتگو با خبرنگار “پیام خاوران“، با اشاره به روند طرح اقدام ملی مسکن شهر طبس و آخرین اقدامات انجام شده توسط بناد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان اظهار داشت: پیش بینی و سهمیه مصوب طرح اقدام ملی شهر طبس در ابتدا ۳۰۰ واحد مسکونی بوده که با توجه به سهمیه مصوب، زمین در سایت ۵۰ هکتاری طبس به تعداد ۶۸۷ واحد جهت طرح فوق اختصاص یافت.

وی گفت: بعد از شروع ثبت نام به یکدفعه تعداد حدود ۲۰۰۰ نفر متقاضی واجد شرایط در طرح فوق در سامانه ثبت نام کردند که با توجه به کمبود زمین در سریعترین زمان ممکن ۷۹ هکتار زمین جدید با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی به شهر طبس الحاق شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طبس افزود: اراضی اختصاص یافته به طرح اقدام ملی طبس در ابتدا در قالب دو طبقه طراحی و تفکیک شده بود که با تاکید مسئولین شهر مبنی بر اختصاص زمین بصورت یک طبقه، طرح تفکیکی اصلاح و زمینهای طرح اقدام ملی شهر طبس به یک طبقه پس از طی مراحل قانونی(طرح و تصویب در کمیسیون ماده ۵ استان) تغییر کرد.

یوسفی پور بیان کرد: با توجه به واگذاری زمین اراضی اختصاص یافته به طرح اقدام ملی طبس، متقاضیان درخواست تغییر در ضوابط دستور تهیه نقشه طی چند مرحله داشتند که این امر با توجه به پیگیری مستمر بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در کمیسیون ماده ۵ استان مطرح و مصوب شد که این امر باعث زمانبر شدن شروع عملیات اجرایی توسط متقاضیان شده است.

وی عنوان کرد: پس از پالایش و تایید متقاضیان طرح اقدام ملی در سامانه تم بصورت کشوری، مسئولین شهر اعلام و تاکید کردند که باید پالایش متقاضیان دوباره انجام شود که با توجه به بند ۳ صورتجلسه ششم بهمن ماه سال گذشته جلسه شورای راهبری مسکن شهرستان طبس ابلاغی طی نامه شماره ۱۰۷۸۹ مورخه نهم بهمن ماه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس مقرر شد صحت استعلامات اخذ شده در سامانه تم (استعلام ثبت اسناد و املاک و استعلام بانک مسکن) توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان مورد بررسی مجدد قرار گیرد و نتیجه جهت اقدامات بعدی به بنیاد مسکن شهرستان اعلام شود که این امر نیز باعث تاخیر حدود ۳ ماه در روند واگذاری اراضی به متقاضیان واجد شرایط شد.

بیشتر بخوانید   پرواز بیرجند به کابل توجیه اقتصادی ندارد

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طبس تصریح کرد: تمامی قطعات مسکونی در قالب قرعه کشی طی چهار مرحله در تاریخ های نهم و بیست و دوم مهرماه سال گذشته، ۱۷ دیماه سال قبل و ۱۷ خرداد ماه امسال با حضور نمایندگان دادگستری و فرمانداری و راه و شهرسازی و همکاران بنیاد مسکن و تعدادی از متقاضیان مشخص و صورتجلسه شده است.

یوسفی پور گفت: تمام قطعات واقع در سایت ۵۰ هکتاری و تفکیک و ابلاغ آنها توسط اداره کل راه و شهرسازی صورت پذیرفته و این بنیاد هیچگونه دخل و تصرفی در آن نداشته و اداره کل راه و شهرسازی بعنوان متولی تامین زمین، طی صورتجلساتی اراضی سایت مذکور را به این بنیاد (بعنوان کارگزار) جهت تحویل به متقاضیان واجد شرایط واگذار کرده است بنابراین قطعاتی که قابلیت ساخت نداشته اند طی هماهنگی های صورت گرفته با راه و شهرسازی، جابه جا و قطعات معوض تحویل متقاضیان شده است.

وی افزود: در تمامی مراحل پس از اخذ تاییدیه های لازم از نهادهای مربوطه، بحث قرعه کشی و واگذاری به سرعت توسط این بنیاد صورت گرفته است. در صورت تاخیر در قرعه کشی علت را باید در طولانی شدن تصویب و نهایی نمودن طرح های تفکیکی و یا اعلام فرمانداری و دستگاههای نظارتی مبنی بر بررسی مجدد متقاضیان واجد شرایط در آن زمان جستجو کرد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طبس اظهار داشت: واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط نیز نیازمند اخذ تاییدیه های لازم، گروه بندی متقاضیان، قرعه کشی، تهیه قرارداد و از طرفی با توجه به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت در بنیاد شهرستان مستلزم هماهنگی لازم با مراجع ذیصلاح بوده، لذا با توجه به تعداد بالای متقاضیان در شهرستان مذکور این بنیاد بصورت تمام وقت (۲۴ ساعته) تمام سعی و تلاش خود را جهت تسریع در روند واگذاری اراضی به متقاضیان کرده است.

بیشتر بخوانید   بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور در آستانه ورود به فرابورس

یوسفی پور گفت: با پیگیری های انجام شده هزینه های صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری و نظام مهندسی با اعمال ۵۰ درصد تخفیف از متقاضیان اخذ می گردد.این درحالی است که در برخی از شهرهای این استان و کشور هنوز این تخفیف ۵۰ درصد اعمال نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل های طرح اقدام ملی مسکن هزینه های آماده سازی اراضی برعهده متقاضیان طرح است که به استناد جلسه شورای مسکن استان مورخ ۱۹ مرداد ماه امسال هزینه های آماده سازی سایتهای ۵۰ و ۷۹ هکتاری طبس به صورت یکسان از متقاضیان اخذ خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طبس بیان کرد: اعلام هزینه های اجرای عملیات آماده سازی سایت ۷۹ هکتاری طرح اقدام ملی طبس توسط مجری طرح (شرداری طبس) در جلسه شورای اسلامی شهر طبس بررسی و مصوب گردیده است.

وی افزود: این بنیاد طی دو مرحله تاکنون کلیه اراضی طرح اقدام ملی مسکن استان را به دستگاههای خدمات رسان اعلام کرده و در حد توان پیگیری لازم را جهت انجام امورات مربوطه بعمل آورده است.

یوسفی پور گفت: این موضوع در جلسه شورای مسکن استان مورخ ۲۷ تیر و ۱۹ مرداد امسال برگزار شده مطرح و در خصوص ارائه خدمات زیر بنایی پروژه های طرح اقدام ملی مسکن مقرر شد مطابق ماده ۵ تصویب نامه هیات محترم وزیران به شماره ۳۲۳۷۱/ت۵۷۴۰۱هـ مورخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ کلیه دستگاه های خدمات رسان نسبت به پیگیری و تحقق سهم استان از اعتبارات ملی جهت اجرای عملیات زیر بنایی پروژه های مزبور اقدام کند.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه در بسیاری از شهرها عملیات اجرایی پروژه های اقدام ملی مسکن شروع گردیده و متقاضیان با مشکل جدی انشعاب موقت آب و برق مواجه هستند مقرر شد دستگاه های خدمات رسان در اسرع وقت نسبت به تأمین انشعاب موقت جهت عملیات اجرایی پروژه ها به هر نحو ممکن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید   کشف سرقت 12 میلیاردی در بیرجند

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طبس تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۶۳۴ نفر متقاضی در طرح اقدام ملی ثبت نام کردند که یک هزار و ۸۴۳ نفر احراز هویت و تایید اولیه شده و یک هزار و ۸۴۳ نفر تأیید نهایی شده و یک هزار و ۸۴۳ نفر نیز افتتاح حساب کرده اند.

وی افزود:  ۵۹۹ واحد (۵۶واحد از پروژه بنیاد ساز و ۵۴۳ واحد گروه های انفرادی) پروانه ساختمانی اخذ کرده و عملیات اجرایی ۵۹۹ واحد (۵۶واحد از پروژه بنیاد ساز و ۵۴۳ واحد گروه های انفرادی) انجام شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها