پیش بینی کاهش بارندگی پاییزی در خراسان جنوبی

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به رصد نقشه‌های هواشناسی میزان بارش‌های فصل پاییز در این استان کمتر از نرمال خواهد بود.

به گزارشپیام خاوران، جواد نخعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرچند در ماه‌های مهر، آبان و آذر در برخی مراکز شهرستان‌ها شاهد بارش‌های نرمال خواهیم بود اما اکثر شهرستان‌های مرکز، شرق و نواحی شمال شرق استان کم‌بارش خواهند بود.

وی گفت: پیش‌بینی برای بارندگی نرمال در این مدت ۱۹.۶ میلیمتر است اما در این مناطق کاهش پنج تا ۱۰ میلیمتری بارندگی‌ را شاهد خواهیم بود.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اضافه کرد: از امروز تا اواسط هفته جاری شرایط جوی پایدار و یکنواخت در استان قابل پیش‌بینی است و تغییرات دمایی محسوس نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان بین ۱۳ و ۳۵ درجه سانتیگراد متغیر بود گفت: در این مدت طبس و دهسلم نهبندان با دمای ۴۱ و سربیشه با ۹ درجه سلسیوس به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بودند.

بنابر آمار رسمی خشکسالی سال‌ آبی جاری (اول مهر ۱۳۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده به طوری که نسبت به سال آبی گذشته بارش‌ها در خراسان جنوبی حدود ۵۶ درصد کمتر شده است.

این کاهش بارندگی‌ها، کاهش روان‌آب‌ها و افت ورودی سدها در نتیجه کاهش حجم مخازن سدها را به‌دنبال داشته است.

شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با توجه به کاهش حجم آب سدها و کسری مخزن ۱۰۱ میلیون متر مکعبی دشت‌های استان از مردم درخواست کرد در مدیریت صحیح مصرف آب به‌ ویژه در بخش کشاورزی اهتمام داشته باشند و رعایت الگوی مصرف را در بخش خانگی به طور جد رعایت کنند.

منبع: ایرنا

بیشتر بخوانید   فعالیت پنج مرکز اهدای خون در خراسان جنوبی/مردم اهدای خون را به شب های قدر موکول نکنند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها