ستاد احیاء، بازسازی و مرمت قنوات خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور ستاد احیاء، بازسازی و مرمت قنوات به طور رسمی راه‌اندازی شد.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد احیاء، بازسازی و مدیریت قنوات استان خاطرنشان کرد: در مناطق کویری مثل خراسان جنوبی، قنات یکی از پایدار ترین و مطمئن ترین منابع تأمین آب می باشد لذا در مدیریت قنوات باید دقت لازم را داشته باشیم.

وی گفت: در سطح استان ۶ هزار و ۹۴۷ قنات شناسایی و شناسنامه دار شده که درمجموع بیش از ۶۵ لیتر بر ثانیه، آب احصاء و تولید می کنند و  آب باکیفیت بالا در بخش های مختلف شرب، کشاورزی و دامپروی مورد استفاده قرار می گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال های گذشته نتوانسته ایم قنوات را به همان میزانی که آسیب دیده، بازسازی کنیم و لایروبی به اندازه تخریبها نبوده تا آنها به چرخه تولید برگردند.

ملانوری ادامه داد: با عنایت به مصوبه سفر رئیس جمهور محترم در خصوص احیای قنوات، باید این امر به عنوان یک اقدام جدی در دستور کار مدیریت استان قرار گیرد.

وی با بیان این که مرمت و احیای قنوات در استان در حال انجام است، متذکر شد: این موضوع باید سرعت و شتاب مضاعفی بگیرد تا به فرمایش رئیس جمهور محترم، در حوزه تولید آب و منابع آبی، ظرفیت های نیمه فعال موجود را احیاء کنیم و با مرتفع کردن این مشکلات، قنوات به چرخه تولید آب برمی گردند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید در این ستاد به سه موضوع مهم حفاظت، بازسازی و احیاء و نیز مدیریت قنوات توجه می شود.

ملانوری تصریح کرد: در قالب اقدامات پیشگیرانه باید سعی کنیم قنوات را به منظور جلوگیری از تخریب مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید   مجید پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی شد

وی ادامه داد: پس از شکل گیری این ستاد، باید به منظور تقویت ساختار اداری، در حوزه اجرا نیز به دنبال مصوبات و پیشنهاداتی باشیم.

به گفته وی؛ ستاد با مسئولیت استاندار و در صورت نبود به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دو کارگروه آموزش، فرهنگ سازی و مشارکت مردمی با مسئولیت مدیرکل دفتر امور روستایی شکل می گیرد تا بحث های مشارکت و فرهنگ سازی و آموزش به مردم را پیگیری نماید.

ملانوری ادامه داد: کارگروه بررسی حوادث و بلایای طبیعی نیز با محوریت مدیریت بحران استانداری شکل خواهد گرفت تا مسائل مرتبط با حوزه حفاظت از قنوات در این کارگروه پیگیری شود.

وی اظهارداشت: در بحث حفاظت ،احیا ، بازسازی و مدیریت قنوات باید از مشارکت مردم نیز بهره ببریم.

استاندار با تأکید بر این که وظایف و اهداف دستگاه‌های عضو ستاد باید با کار کارشناسی مشخص شود، متذکر شد: نباید به ردیف اعتبارات موجود در زمینه احیای قنوات بسنده نماییم.

ملانوری افزود: با پیگیری های لازم و جذب اعتبارات ملی و افزایش حجم اعتبارات موجود، سرعت کار را افزایش دهیم.

در این جلسه، دستگاه های عضو ستاد احیاء، بازسازی و مرمت قنوات استان مشخص شدند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها