۸ هزار و ۸۵۲ نفر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در پنج ماهه امسال از مجموع ۱۰ هزار و ۸۲۳ نفر از افرادی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در استان مراجعه و پذیرش شده تنها تعداد ۸ هزار و ۸۵۲ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

به گزارشپیام خاوران، ابراهیم میری مقدم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اهدای خون، اهدای زندگی بوده که سنتی پسندیده و یکی از کارهای بسیار نیک بوده چون جان بسیاری از انسان ها را نجات می دهد.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه امسال از مجموع ۱۰ هزار و ۸۲۳ نفر از افرادی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در استان مراجعه و پذیرش شده تنها تعداد ۸ هزار و ۸۵۲ نفر موفق به اهدای خون شده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۸ هزار و ۲۵۵ نفر مرد و ۵۹۷ نفر زن بوده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از مجموع اهدا کنندگان خون در پنج ماهه امسال ۵ هزار و ۲۷۸ نفر اهداکننده مستمر بوده اند.

میری مقدم با اشاره به اینکه درصد اهدای بانوان از مجموع اهداکنندگان در طی پنج ماهه امسال در استان ۶.۷ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۳ درصد کاهش داشته است، یادآور شد: از بانوان خواسته می شود تا برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و نگران کم خونی نباشند زیرا برای اهدای خون ابتدا شرایط مراجعه کنندگان برای مستعد بودن اهدا سنجیده می شود.

وی با بیان اینکه برای موضوع اهدای خون سلامت اهداکننده و سلامت گیرنده خون اهمیت دارد، تصریح کرد: نیاز به اهدای خون در تمامی گروه های خونی در جای خود مهم بوده اما با توجه به کمبود گروه های خونی منفی نیاز به این گروه های خونی بیشتر احساس می شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/۱۰۲

بیشتر بخوانید   خام فروشی مهمترین مشکل صنعت نهبندان
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها