رئیس بسیج سازندگی:۸سال دفاع مقدس‌یک عرصه عمل برای انقلاب اسلامی بود

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس تعیین بخش مردم سالاری در حوزه نظامی بود گفت: ۸ سال دفاع مقدس یک عرصه عمل برای انقلاب اسلامی بود.

به گزارش “ پیام خاوران“، سردار محمد زهرایی ظهر امروز در مراسم افتتاح ۱۳۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی که به نمایندگی از این کارخانه‌ها که در قاینات به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: بسیج به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر بین امام امت و امت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ داریم که در گروه‌های جهادی فعالیت داشته و اینها همه بیمه انقلاب هستند افزود: اگر مدیریت و مسئولیت را به نسل جدید انقلاب که رویش انقلاب است واگذار کنیم در گام دوم انقلاب که بارها مقام معظم رهبری در آن از جوانان و نوجوانان نام بردند به تمدن نوین اسلامی خواهیم رسید.

زهرایی بیان کرد: حرکات و پیوندهای اجتماعی در تنگناهای معیشتی بسیار امیدوار کننده است و نهضت کمک مومنانه ثابت کرد در همین نداشته‌ها و فشارهای اقتصادی مردم پیش قدم هستند به طوری که ما سال گذشته در یک مرحله بیش از ۱۴ میلیون بسته ۳۵۰ هزار تومانی توزیع کردیم و همچنین ۵ هزار و ۲۸۰ زندانی آزاد شدند.

وی عنوان کرد: وقتی نهضت کمک مومنانه با کمک مردم انجام شد آیا نمی‌توان در بخش اقتصادی کاری کرد؟ صد البته در کنار هم، برای مردم، از متن مردم و پیرو مردم می‌توانیم در عرصه اقتصادی حرکت کنیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امروز اگر خیمه انقلاب را به یک ستون به نام قائمه تمثیل کنیم قطعا ولایت قائمه ستون و مردم قاعده آن را تشکیل خواهند داد، افزود: اتفاقی که انقلاب اسلامی به عنوان ارزش به دنبال آن بود و کمتر تحقق پیدا کرده دولت سازی اسلای و مردمی است.

بیشتر بخوانید   پروژه باغ موزه دفاع مقدس در بیرجند عملیاتی می‌شود

زهرایی با بیان اینکه در پنج مرحله انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی از خود انقلاب که انفجار نور بود از استقرار حکومت اسلامی که شکل گرفت تا دولت سازی اسلامی که گام سوم است برای رسیدن به تمدن اسلامی فاصله داریم افزود: بدون دولت سازی اسلامی کمتر می‌توان امیدوار بود که جبهه سازی و کار اجتماع سازی اسلامی صورت بگیرد‌ و اگر این دو گام برداشته نشود تمدن نوین اسلامی دچار مشکل خواهد شد‌.

انقلاب اسلامی امتداد خط عاشورا است 

وی اظهار داشت: جایی پیروزی‌ها برای دفاع مقدس عارض و حادث شد که بسیجیان، سپاه و رزمندگان به این نتیجه رسیدند که مسئولیت دفاع از سرزمین را خودشان به دست بگیرند و در آن روز بود خرمشهرها آزاد شد و ۸ سال دفاع مقدس مولفه‌های بسیار زیادی دارد و دفاع مقدس امتداد انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی امتداد خط عاشورا است.

وی افزود: دفاع مقدس به جهانیان ثابت کرد که ۶۰ کشور تا دندان مسلح در مقابل یک انقلاب نوپا اما مردمی انقلابی و ولایی نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند.

رئیس بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: آیا دفاع مقدس تمام شده؟ آیا امروز هم مشابه دفاع مقدس به رزمندگان، افسران، امیران و سرداران دفاع مقدس نوین نیاز نداریم؟ آیا دشمن دشمنی خود را کنار گذاشته است؟ آیا مرز بین جبهه حق و استکبار تغییر کرده؟ خیر فقط تاکتیک، شیوه و روش‌ها تغییر کرده است.

زهرایی بیان کرد: ما امروز در چند دفاع مقدس نوین به سر می‌بریم و در جنگ با فقر و محرومیت به نوعی نظام اداری ما را به سمت تولید فقر و محرومیت هدایت می‌کنند فرآیندها، استانداردها، قوانین و آدم‌های تولید کننده فقر را به ما تحمیل کردند و اولین جنگ درون خانواده ما جنگ فقر و محرومیت است.

بیشتر بخوانید   سایت تلفن همراه اول روستای اصغول در خراسان جنوبی راه اندازی شد

وی افزود: نگاه لیبرالی به اقتصاد به بهانه بازار آزاد به بهانه سرمایه گذاری کلان باعث شد که اختلاف طبقاتی، شهروند درجه یک و دو ایجاد و برخی ارباب سرمایه دار و برخی رعیت شوند و حاصل این نوع تفکر که متاسفانه در دولت‌ها تکرار شد باعث فاصله گیری مردم از اقتصاد شد و داشته‌های مردم در پیکره اقتصاد دیده نشد و کم کم مردم از انقلاب آشنایی زدایی کردند و فاصله گرفتند.

زهرایی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی همان نسخه عملیاتی و تئوری انقلاب در بخش اقتصادی است و اقتصاد مقاومتی منهای مردم برابر با صفر مطلق است و مردم در اقتصاد تمام راه حل هستند و اقتصاد باید به نفع مردم تغییر کند و پس از آن شاهد نجات اقتصاد هستیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ظرفیت‌ها در کشور لایتناهی است، اظهار کرد: در دفاع مقدس نوین ما شناختیم افرادی که از جنس شهید باقری‌ها و محمود کاوه‌ها بودند، شناختیم امروز در جنگ اقتصادی محمودکاوه‌ها اشتغال آفرینان و تولیدکننده‌ها هستند.

همچنین سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور در حاشیه افتتاح کارگاه گلیم بافی و تابلوفرش در آرین شهر نیز اظهار کرد: این انقلاب، سرزمین و کیان مال شما مردم است و باید مطالبه گر بود و مطالبه گری در خراسان جنوبی کم است.

رئیس بسیج سازندگی کشور در مورد صندوق قرض الحسنه شهدای گمنام آرین شهر، بیان کرد: برند سازی برای فروش محصولات در بازار بسیار مهم است.

وی از پرداخت ۵۰۰ میلیون تسهیلات ۱۸ درصد برای افرادی که توان پرداخت دارند جهت ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز برای صندوق قرض‌الحسنه شهدای گمنام آرین شهر اختصاص می‌دهیم.

بیشتر بخوانید   ۴۵۰ اثر تولیدی حوزه دفاع مقدس خراسان جنوبی رونمایی شد

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها