۱۱۳۰نفر بر اثر کرونا در خراسان جنوبی جان باختند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۵۹ بیمار جدید ممبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد گفت:۱۱۳۰نفر بر اثر کرونا در استان جان باختند

به گزارش پیام خاوران کامبیز مهدی زاده اظهار داشت: روز گذشته ۳۵۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۸۰ بیمار جدید شامل ۱۱ بستری و ۶۹ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد ۲۰ مورد از بیرجند، ۴ مورد از بشرویه، شهرستان‌های خوسف وزیرکوه هرکدام ۳ مورد، از شهرستان‌های درمیان، فردوس و نهبندان هرکدام ۲ مورد، از سرایان یک مورد، از سربیشه ۲۲ مورد، از طبس ۵ مورد و ۱۶ مورد جدید کرونا از قاینات شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۵۱۶ تست سریع کرونا ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی گفت: در حال حاضر ۲۲۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۱۳ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۲ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۵۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۳۹ بیمار شامل ۲۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۹ هزار و ۸۰۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۸۵ هزار و ۴۶ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۳۱ هزار و ۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

بیشتر بخوانید   بیش از 1300 کیلومتر شبکه توزیع گاز در خراسان جنوبی انجام شد 

مهدی زاده افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۳۱۳ هزار و ۶۶۷ نفر واکسن نوبت اول و ۱۶۷ هزار ۷۶۲ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها