حکایت عدم عرضه مصالح ساختمانی درجه یک در خراسان جنوبی چه بود؟

عدم عرضه مصالح ساختمانی درجه یک در استان خراسان جنوبی موضوعی بود که معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی  آن را نهایت کم لطفی تولید کنندگان خواند.

به گزارش” پیام خاوران ”  محمدفرهادی در جلسه شورای فنی استان اظهار داشت: قرار نیست آلودگی های واحدهای تولیدی برای شهروندان باشد اما از تولیدات مرغوب این کارخانجات بهره ای نداشته باشند.

وی تأکید کرد: واحدهای تولیدی مکلفند در قبال مسئولیت اجتماعی شان، تولیداتی با کیفیت مطلوب را در اختیار شهروندان قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی  ضمن قدردانی کردن از تلاش تولید کنندگان در ایجاد زمینه های اشتغال در استان، گفت: قرار نیست ما همیشه پاسخگوی مطالبات تولید کنندگان باشیم بلکه آنها هم باید پاسخگوی درخواست های ما و شهروندان باشند.

فرهادی ادامه داد: این موضوع قابل قبول نیست که ما برای اجرای پروژه های داخل استان، کاشی و سرامیک باکیفیت را از دیگر مناطق و با تحمیل هزینه های سنگین تهیه کنیم در حالی که شرایط برای تولید این محصول در منطقه فراهم است.

وی متذکر شد: تولید کنندگان استان اگر توجیه شوند و از پیامدهای این اتفاق مطلع گردند، بدون تردید همراهی خواهند کرد و نسبت به عرضه محصولات درجه یک خود در بازار استان نیز اقدام خواهند نمود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی  بر استفاده دستگاه های اجرایی از تولیدات استان در اجرای پروژه های عمرانی تأکید کرد و گفت: با فعال بودن چندین واحد تولیدی، زمینه های تولید مصالح ساختمانی باکیفیت در استان فراهم است لذا می بایست از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

فرهادی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای حمایت از واحدهای تولیدی استان می باشد.

وی در ادامه به موضوع استفاده از سیستم های نوین در پروژه های عمرانی اشاره کرد و تصریح کرد: کاربرد سیستم های نوین، ضمن این که باعث کاهش هزینه ها و مشکلات زیست محیطی می شود، افزایش راندمان را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید   نمایشگاه "آسیب‌های اجتماعی در آیینه مطبوعات" در بیرجند گشایش یافت

وی اظهارکرد:دو نکته مهم در بحث استفاده از این سیستم ها، یکی دقت در ضوابط و استانداردهاست تا خللی در کیفیت آنها ایجاد نشود و دیگر این که تغییرات اقلیمی منطقه نیز لحاظ شود .

سومین جلسه شورای فنی استان در سال جاری با چند دستور کار همراه بود که مهمترین آنها ارائه گزارش کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت درخصوص کمبود برخی مصالح ساختمانی در استان و ارائه گزارش بررسی کیفیت آسفالت راه های روستایی بود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها