ناوگان حمل و نقل مسافر در خراسان جنوبی برای بازگشت زائرین عتبات عالیات آمادگی کامل دارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل مسافر استان برای بازگشت زائرین عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، اسداله جلال زاده با اعلام اين خبر اظهار داشت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائرین به مرکز و شهرستانهای استان اتخاذ شده و زائرین در بازگشت از عتبات عالیات مشکلی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: به منظور ساماندهی و تسهیل در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی (ع) نماینده انجمن صنفی شرکتهای مسافری استان در محل پایانه مرزی شهید سلیمانی استان ایلام (مرز مهران) مستقر و پاسخگوی تقاضای زائرین است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: به تعداد مورد نیاز ناوگان استان در مرز مهران مستقر بوده و در صورت تقاضا و نیاز به ناوگان بیشتر نسبت به اعزام ناوگان از مرکز و شهرستانهای استان به مرز مهران اقدام خواهد شد.

جلال زاده از خانواده های زائرین که به صورت گروهی به عتبات عالیات اعزام شده اند درخواست کرد ضمن اطلاع رسانی به زائرین اعزامی پیگیری های لازم جهت تأمین ناوگان را از طریق نماینده تشکل صنفی استان مستقر در پایانه مرزی شهید سلیمانی (مرز مهران) انجام دهند.

وی متذکر شد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائرین سامانه های پاسخگویی ۱۴۱ و ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات است.

اجرای ۲۳۰ کیلومتر خط کشی محروها در راه های شهرستان بیرجند 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند نیز در جمع خبرنگاران از نصب و تعمیر بیش از ۲۸۰ شاخه گاردریل، ۷۶۰ عدد انواع تابلو و علائم جاده ای و خط کشی محورها به طول ۲۳۰ کیلومتر در راه های حوزه استحفاظی این اداره خبر داد.

بیشتر بخوانید   بهزیستی آماده ارائه خدمات برای کاهش اضطراب ناشی ازویروس کرونا

علی اکبر پیشاوری گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۸۰ شاخه گاردریل و ۷۶۰ عدد انواع تابلو و علائم جاده ای ،بیش از ۱۰۰۰عدد چشم گربه ای و خط کشی محورها به طول ۲۳۰ کیلومتر با هدف ارتقاء ایمنی تردد و تسهیل جابجایی مسافران و کاربران جاده‌ای در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان بیرجند به همت راهداران پرتلاش و زحمتکش نصب و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه علائم جاده ای زبان گویای جاده ها محسوب می شوند، اظهار کرد این علائم شامل تابلوهای اخطاری ،اطلاعاتی ، انتظامی و مسیرنما بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند گفت: یکی از مهمترین دغدغه های اجتماعی، کاهش تعداد سوانح جاده‌ای و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن است که تحقق این هدف علاوه بر افزایش ضریب ایمنی تردد ازطریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای با فرهنگ سازی و تشویق کاربران جاده‌ای در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان پذیر خواهد بود.

پیشاوری افزود: با اشاره به رسالت این اداره در بحث ایمن‌سازی محورهای ارتباطی شهرستان و تلاش شبانه روزی راهداران برای رسیدن به این هدف گفت: با توجه به بودجه تخصیص یافته و بر حسب اولویت و ترافیک محورها بحث ایمن سازی راههای ارتباطی شهرستان با جدیّت توسط این اداره در حال پیگیری است.

وی بیانکرد: درهمین راستا طی شش ماهه نخست سال جاری باتوجه به آمار بالای انحراف و برخورد وسائط نقلیه با گاردریل های حاشیه راهها تعداد ۲۸۰ شاخه گاردریل نصب و نیز بیش از ۱۰۵۰ متر شاخه گاردریل از سطح محورهای اصلی و فرعی شهرستان جمع‌آوری ، بازسازی و نصب مجدد شد.

بیشتر بخوانید   طنین نوای الغوث الغوث کویرنشینان زیر آسمان شهر/ زمزمه‌های بندگی با ندای العفو و قرآن بر سر نهادن + تصاویر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند یکی از مهمترین دلایل انحراف وسائط نقلیه را خستگی و خواب‌آلودگی راننده عنوان و بیان کرد: از رانندگان عزیز و زحمتکش بخصوص رانندگان وسائط نقلیه عمومی تقاضا داریم در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی از رانندگی پرهیز کنند و در هر دو ساعت رانندگی الزاماً ۱۵ دقیقه را در پارکینگ ها و استراحت گاه هایی که در حاشیه راه‌ها تعبیه شده استراحت کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها