کمبود واکسن برکت در خراسان جنوبی رفع شد

مشکل کمبود واکسن برکت در خراسان جنوبی برطرف شده و تمام افرادی که دز اول واکسن برکت تزریق کردند می‌توانند از دز دوم این واکسن استفاده کنند و افراد بالای ۷۰ سال و پرسنل بیمارستانی نیز این واکسن را دریافت خواهند کرد.

به گزارش “پیام خاوران”، در مجموع ۶۵۱ هزار و ۴۵۲ دز واکسن در استان دریافت شده که از این تعداد ۷۴ هزار و ۴۰۰ دز واکسن برکت است که بیش از ۸۰ درصد مجموع واکسن ها در استان تزریق شده است.

در سه روز گذشته مراکز واکسیناسیون استان خلوت بود و بسیاری از افراد زیر ۴۰ سال مراجعه نکرده‌اند که جای نگرانی دارد، تاکنون بسیاری از دانشجویان استان واکسن دریافت کردند و استان خراسان جنوبی در دز اول و دوم واکسیناسیون تزریق شده بالای ۱۸ سال نسبت به کشور جلوتر است.

حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از ابتدای بیماری بوده و هر جا رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمرنگ شده موارد ابتلا به کرونا هم زیاد شده است.

وی گفت: تاکنون در استان خراسان جنوبی ۶۰٫۸ درصد واکسن نوبت اول و ۲۵ درصد هم واکسن نوبت دوم را دریافت کردند و  در ادامه نیز گروه های مشمول واکسیناسیون مراجعه و واکسن را دریافت کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر تولید واکسنی کم است نباید گروه های مشمول منتظر واکسن خاصی باشند و به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

ملانوری با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: فقط مدارس روستایی و عشایری با ظرفیت هر کلاس زیر ۱۵ نفر و مراکز کارگاهی و آزمایشگاهی فنی و حرفه‌ای زیر ۱۵ نفر اجازه بازگشایی دارند.

وی ادامه داد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی برخی از مدارس در بیرجند به صورت حضوری بازگشایی شدند که این خلاف دستورالعمل‌های ستاد کرونا است و هیچ مدرسه‌ای جز هنرستان‌های فنی و مدارس عشایری و روستایی اجازه بازگشایی ندارند.

بیشتر بخوانید   اتمام مرحله اول واکسیناسیون کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سیر صعودی کرونا در استان پایین آمده بنابراین نباید خارج از دستورالعمل‌ها اقدامی کنیم که موارد ابتلا دوباره بیشتر شود و اقدامات خارج از دستورالعمل‌ها سبب چند گانگی می‌شود.

ملانوری بیان کرد: باید از فرصت ایام پایانی ماه صفر برای تبیین و تبلیغ پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد کاربردی ندارد گفت: در حال حاضر یک شهر آبی، چهار شهر نارنجی و شش شهر زرد هستند و برای منع تردد شبانه، برگزاری نمازهای جمعه، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی در کمیته امنیتی و اجتماعی کرونا در هفته آینده تصمیم‌گیری شود.

بازگشایی مدارس خلاف دسورالعمل های بهداشتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: از ۲۲ تا ۲۸ شهریورماه تعداد ۲ هزار و ۸۷۳ بازرسی از صنوف انجام شده که ۹۵ درصد رعایت بهداشت فردی و ۹۲ درصد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی داشتند.

محمد دهقانی با بیان اینکه در بازدید از ادارات نیز این رعایت بهداشت فردی ۹۰ درصد و فاصله‌گذاری اجتماعی ۹۲ درصد بوده است گفت: در ابتدای هفته جاری ۸۰ هزار دز واکسن جدید که از این تعداد ۲۰ هزار دز واکسن برکت بوده وارد استان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تمام افرادی که دز اول واکسن برکت تزریق کردند می‌توانند از دز دوم این واکسن استفاده کنند و افراد بالای ۷۰ سال و پرسنل بیمارستانی نیز این واکسن را دریافت خواهند کرد.

دهقانی تصریح کرد: در مجموع ۶۵۱ هزار و ۴۵۲ دز واکسن در استان دریافت شده که از این تعداد ۷۴ هزار و ۴۰۰ دز واکسن برکت است که بیش از ۸۰ درصد مجموع واکسن ها در استان تزریق شده است.

بیشتر بخوانید   معرفی ظرفیت‌های علمی و مشاهیر استان از رهگذر یک همایش 

وی ادامه داد: در سه روز گذشته مراکز واکسیناسیون استان خلوت بوده و بسیاری از افراد زیر ۴۰ سال مراجعه نکرده‌اند که جای نگرانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون بسیاری از دانشجویان استان واکسن دریافت کردند خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی در دز اول و دوم واکسیناسیون تزریق شده بالای ۱۸ سال نسبت به کشور جلوتر است.

دهقانی با اشاره به بازگشایی مدارس بیان کرد: تنها مدارس روستایی و عشایر و فنی و حرفه‌ای اجازه بازگشایی دارند و مابقی اجازه حضوری برگزار کردن کلاس‌ها ندارند.

وی با اشاره مباحث مطرح شده در مورد به جای اختصاص واکسن برکت به استان آن را به خراسان رضوی دادند گفت: استنباط خوبی از صحبت‌های اخیر دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در استان نشده و این خبر صحت ندارد.

۱۰هزار دانش آموز متوسطه دوم در استان واکسن دریافت کردند

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی در این جلسه گفت: ۱۰ هزار دانش‌آموز متوسطه دوم در استان وجود دارد که اکثر آنها واکسن را دریافت کردند.

محمدعلی واقعی عنوان کرد: ۹۵ درصد واکسیناسیون فرهنگیان نیز انجام شده و مدارس استان به صورت حضوری و مجازی تشکیل شده است.

وی گفت: از ابتدای آبان ماه مدارس با جمعیت زیر ۳۰۰ نفر در استان بازگشایی می‌شوند که اکثر مدارس نیز زیر ۳۰۰ نفر جمعیت دارند و برای جمعیت بالای ۳۰۰ نفر نیز از نیمه آبان تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها