۳۳ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی واکسن کرونا دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت: ۳۳ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی واکسن کرونا دریافت کردند.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد دهقانی فیروز آبادی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: وضعیت ابتلا به بیماری کرونا در استان رو به کاهش است البته در چند روز اخیر مختصر افزایش ابتلا را داشته ام که امیدواریم تدوام پیدا نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر هیچ شهر خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) نیست، گفت: چهار شهرستان بیرجند، طبس، نهبندان و قاینات در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۶ شهرستان درمیان، سرایان، بشرویه، زیرکوه، فردوس و سربیشه در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند، خوسف هم تنها شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) این استان است.

وی با اشاره کاهش فوتی های کرونا در استان، ادامه داد: ۲ هزار و ۳۹۹ بازدید از صنوف و ۹۲ مورد بازدید از ادارات استان در هفته گذشته انجام شده که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف روند کاهشی داشته است.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: در مجموع تاکنون ۶۵۱ هزار و ۴۴۲ دوز واکسن وارد خراسان‌جنوبی شده است که از این تعداد ۵۷۲ هزار و ۵۲۰ دوز معادل ۸۸ درصد واکسن ها تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در خراسان‌ جنوبی ۶۶.۷ درصد جمعیت هدف دوز اول و ۲۳.۹ درصد نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به ثبت نام واکسن دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون، عنوان کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۷۹۱ نفر معادل ۳۳.۲ درصد از این جمعیت هدف در خراسان جنوبی واکسن کرونا دریافت کردند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس، گفت: تعدادی از کارکنان آموزشی به دلیل عدم تمایل واکسن کرونا دریافت نکردند که در سرایان ۱۷ درصد کادر آموزشی واکسن تزریق نکردند و این امر جای نگرانی دارد.

بیشتر بخوانید   احتمال افزایشی بیماران کرونا در پایان موج اول سفرهای نوروزی وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان اظهار کرد: امروز ۴۰ هزار دُوز واکسن سینوفارم وارد استان شده است.

منبع: شبستان

پایان پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها