دوز اول واکسن برکت برای گروه سنی بالای ۷۰ سال تزریق می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تزریق دوز اول واکسن برکت برای گروه سنی بالای ۷۰ سال در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن برکت از امروز(۱۱ مهر) برای گروه های سنی بالای ۷۰ سال که در انتظار دوز اول هستند، تزریق خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مجموع ۶۹۱ هزار و ۴۵۲ دوز واکسن در استان دریافت شده که از این تعداد ۷۴ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن برکت است.

وی با اشاره به کمبود واکسن برکت در استان، بیان کرد: خوشبختانه هفته قبل محموله محموله جدید با ۲۰ هزار دوز واکسن برکت وارد استان شد که حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر در نوبت دوم دوز واکسن برکت بودند.

دهقانی ادامه داد: تمام افرادی که در نوبت اول واکسیناسیون کرونا واکسن برکت دریافت کرده‌اند، می‌توانند دوز دوم این واکسن را تزریق کنند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید براینکه در حال حاضر واکسن برکت شامل کسانی که می‌خواهند دوز اول خود را دریافت کنند نمی‌شود، تصریح کرد: باقی مانده واکسن برکت (حدود سه هزار و ۵۰۰ دُز) نیز از امروز برای گروه های سنی بالای ۷۰ سال که در انتظار دوز اول هستند تزریق خواهد شد و سعی می کنیم دوز دوم آن را نیز نگه داریم.

وی تأکید کرد: میزان تحویلی واکسن برکت در سراسر کشور به خاطر کمبود تولید محدود است.

دهقانی افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته ۳۸۳ هزار و ۴۴۹ نفر واکسن نوبت اول و ۱۸۹ هزار ۲۰۹ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند و مجموع واکسن های تزریق شده در استان به ۵۷۲ هزار و ۶۵۸ دُز رسید.

بیشتر بخوانید   کاشت نهال مثمر در منطقه مرزی خراسان جنوبی+ ویدئو

منبع: شبستان

پایان پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها